سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزینه سربارقیمت محصولات صنعتی را بالا برده است

درصدزیادی از قیمت تمام شده محصولات صنعتی، هزینه‌های سربار است و این در حالیست که اثر بخشی کلی تجهیزات در صنایع کشور(درصدی از زمان بهره‌برداری که صرف تولیدات سالم می‌گردد) معادل 25 درصد است.

هاشمي استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: نوآوری ایجاد تغییری است که به کمک یک عنصر تازه در ذهن ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت: بررسی رسمی، مستند، جامع و نظام‌مند یک نوآوری به منظور ارزیابی قابلیت آن در برآورده ساختن نیازهای مشخص شده، تشخیص مشکلات (در صورت وجود) و ارائه راه حل مناسب از بخش‌های اصلی نظام نوآوری در یک بنگاه اقتصادی است.

وی میانگین ضایعات صنعتی کشور را بیش از 27 درصد اعلام کرد و گفت: درصدزیادی از قیمت تمام شده محصولات صنعتی، هزینه‌های سربار است و این در حالیست که اثر بخشی کلی تجهیزات در صنایع کشور(درصدی از زمان بهره‌برداری که صرف تولیدات سالم می‌گردد) معادل 25 درصد است.

وی متوسط زمان راه‌اندازی طرح‌های ملی و سرمایه بر در کشور را نزدیک 8 سال خواند و خاطرنشان کرد: 54 درصد طرح‌های عمرانی کشور دارای اشکالات طرح ریزی، 27 درصد طرح‌های عمرانی ناقص اجرا و 28 درصد طرح‌های عمرانی در مرحله بهره‌برداری دارای اشکالاتی هستند.

برچسب ها: محصول ، سربار ، هزینه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.