سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراض شماري از کشورها به پيش نويس قطعنامه پيشنهادي قطر عليه سوريه

نمايندگان آفريقاي جنوبي ،‌ ونزوئلا ، بوليوي ، کره شمالي ،نيکاراگوئه و تانزانيا در سازمان ملل متحد در سخناني در نشست مجمع عمومي سازمان ملل به پيش نويس قطعنامه پيشنهادي قطر عليه سوريه اعتراض کردند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني سوريه ، نماينده آفريقاي جنوبي در سازمان ملل گفت کشورش ، هند و برزيل پيش نويس قطعنامه پيشنهادي قطر را در خصوص سوريه غير قابل قبول ، نامتوازن و جانبداري از يک طرف خاص به ضرر يک طرف ديگر مي‌دانند.وي افزود اين پيش نويس باعث مي شود اوضاع در سوريه وخيم‌تر شود .نماينده آفريقاي جنوبي از رويکرد کلي اين پيش نويس ابراز نااميدي کرد .
نماينده ونزوئلا در سازمان ملل تأکيد کرد پيش نويس اين قطعنامه به جنگ گرايش دارد و مانع گفتگو است و حاکميت سوريه را نقض مي کند و باعث وخيم‌تر شدن اوضاع در منطقه مي شود و بر امنيت و ثبات بين المللي تأثير منفي مي گذارد .
نماينده بوليوي در سازمان ملل گفت کشورش با پيش نويس اين قطعنامه مخالف است زيرا به صورت شفاف درباره آن بحث و بررسي نشده و رايزني هاي گسترده در خصوص آن صورت نگرفته و نگراني‌هاي بوليوي را جدي نگرفته است .
نماينده بوليوي تصريح کرد اين پيش نويس بيانگر واقعيت نيست و به حل وفصل سياسي بحران کمک نمي کند و به خشونت پايان نمي دهد بلکه مانعي در مسير تلاشها براي حل وفصل است .
نماينده کره شمالي در سازمان ملل با پيش نويس قطعنامه پيشنهادي قطر به سازمان ملل مخالفت کرد و گفت اين پيش نويس ناقض منشور سازمان ملل و قواعد قانون بين الملل  است .
وي درخواست کرد به حاکميت سوريه بر اساس منشور سازمان ملل احترام گذاشته شود .
نماينده نيکاراگوئه در سازمان ملل گفت کشورش با پيش نويس اين قطعنامه مخالف است زيرا به حل بحران در سوريه کمک نمي کند بلکه به جنگ  و ادامه خشونت تشويق و به حمله و تجاوز دعوت مي کند و به حمايت از گروههاي مسلح مشروعيت مي دهد .
نماينده تانزانيا در سازمان ملل تأکيد کرد پيش نويس اين قطعنامه به خشونت و خونريزي در سوريه که بايد متوقف شود و پاي ميز گفتگوها نشست ، پايان نمي دهد .
وي گفت ادامه سرازير شدن سلاح و گروههاي تروريستي به سوريه براي ثبات در منطقه ،خطرناک است .







برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، سازمان ، ملل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.