سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

فشار خون بالا یکی از چالش های بزرگ بهداشتی استان مرکزی است

دکتر مجید رمضانی گفت: فشار خون بالا از عوامل اصلی بیماری های قلبی و عروقی، کلیوی، چشم ، سکته های مغزی و قلبی است و بسیج پیشگیری و اطلاع رسانی از سبک زندگی سالم با پیشگیری از فشار خون ضروری است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، وی توضیح داد: براساس آمار وزارت بهداشت و درمان هم اینک 62 درصد سکته های مغزی و 49 درصد سکته های قلبی بر اثر فشار خون بالا رخ می دهد و بیش از 16 درصد افراد بالای پانزده سال ایرانی با معضل فشار خون بالا دست و پنجه نرم می کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی 26 و چهار صدم درصد مردان و 26 وشش صدم درصد زنان جهان به فشار خون بالا مبتلا هستند که پیش بینی شده تا سال 2025 یک و نیم میلیارد نفر از مردم دنیا به این عارضه دچار شوند.
دکتر رمضانی اظهار کرد: هم اینک فشار خون سومین عامل مرگ مستقیم در جهان است که باتوجه به روند رو به رشد زندگی مدرن، استفاده از غذاهای فست فود، استرس وکم تحرکی این معضل در حال تبدیل شدن به بحران است.
معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی نیز در این همایش گفت: 879 مورد مرگ ثبت شده استان مرکزی درسال 89 به علت فشار خون بوده که 11 درصد کل مرگ ها را دراین سال شامل می شده است.

دکترعباس اسماعیلی افزود: بیشتر مبتلایان به فشار خون بالا ازبیماری خود بی اطلاع هستند که این مهم بدترین آسیب را ایجاد می کند.
وی، سن رایج ابتلا به فشار خون در ایران و استان مرکزی را 30 تا 50 سال عنوان کرد و گفت: شیوع بیماری فشارخون در بین مردان شایع تر است.
معاون فنی مرکزبهداشت استان مرکزی بیان کرد:استرس یکی از عوامل تحریک عواطف منفی در بدن است و اگر استرس های تکرار شونده درزندگی افراد رخ دهد سلامت قلب و عروق را به خطر انداخته و ضریب بروز فشارخون را بالا می برد.
کارشناس واحد بیماری های غیرواگیر مرکزبهداشت استان مرکزی نیز گفت: توسعه آموزش های پیشگیرانه در حوزه فشار خون یک تصمیم راهبردی در مهار این بیماری خطرناک است.
محمد صابری افزود: براساس آخرین تحقیقات 11 و هشت صدم درصد مردم استان مواد دخانی مصرف می کنند که عامل مستعد کننده فشار خون است. /س

برچسب ها: فشار خون ، چالش ، بهداشتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.