سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيش از 10 انفجار مرگبار بغداد را به لرزه درآورد

در یک ساعت گذشته، مناطق مختلف بغداد شاهد انفجارخودروهای بمب گذاری شده و چندین بمب بود که چهار بخش اکثرا شیعه نشین بغداد ، بازارها، رستوران ها و بیمارستانها را هدف قرار دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  در یک ساعت گذشته، مناطق مختلف بغداد شاهد انفجارخودروهای بمب گذاری شده و چندین بمب بود که بازارها، رستوران ها و بیمارستانها را هدف قرار دادند.

این انفجارها در نزدیکی بیمارستان کاظمین ،‌ شهرک صدر بغداد و ‌مناطق زیونه، مشتل ، زعفرانیه ، شرطه رابعه، سیدیه و بلدیات بغداد رخ داد.

منابع پزشکی و دستگاه های امنیتی عراق اعلام کردند چندین خودرو بمب گذاری شده چهارشنبه در چهار بخش اکثرا شیعه نشین بغداد منفجر شد که براثر آن شمار نامشخصی از شهروندان عراقی کشته یا زخمی شدند.

 این حملات محله های کاظمین ، شهرک صدر در شمال پایتخت عراق و همچنین محله های مشتل در شرق و زعفرانیه در مرکز را هدف قرار داد.
یک خودرو بمب گذاری شده هم در کاظمین بدست پلیس کشف و خنثی شد.

آمار کشته ها و مصدومان این انفجارها که بیشتر در مناطق شیعه نشین رخ داد تاکنون بیش از 30 کشته و 80 زخمی اعلام شده است.

پس از سلسله انفجارهای یک ساعت گذشته بغداد ،‌ دو خودرو بمب گذاری شده دیگر در مناطق حسینیه و بیاع بغداد و یک بمب در منطقه کراده این شهر منفجر شد.

به این ترتیب شمار انفجارهای امروز بغداد تاکنون به 14 انفجار رسید. هنوز آمار جدیدی از کشته و مجروحان این انفجار ها منتشر نشده است.

پس از آرامشی نسبی در دو هفته گذشته،این سلسله انفجار ها که به طور همزمان در بغداد در حال رخ دادن است نشان از برنامه تروریستهای القاعده برای شروع مجدد تنش ها در عراق دارد.
برچسب ها: انفجار ، بغداد ، بمب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.