سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی؛

ایجاد فرهنگ آزاداندیشی زمینه ساز نگرش های جامع در عرصه های گوناگون است

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: ایجاد فرهنگ آزاداندیشی در دانشگاه و در میان دانشجویان زمینه ساز بروز نگرش های جامع در عرصه های گوناگون است.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از دفتر  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها حجت الاسلام اصغر رکوفیان در نشست شورای مشورتی دانشجویان دانشگاه که یکشنبه 23 اردیبهشت در سالن ریاست دانشگاه برگزار شد، افزود: در نشست های دانشجویی که در این برهه زمان و  با مدیریت کانون آزاداندیشی دانشجویان برگزار می شود هدف تبلیغات و برگزاری جلسات نیست بلکه امید داریم با ایجاد فرهنگ آزاداندیشی و گفتگوی صحیح در مسائل سیاسی، فرهنگ پاسخگویی را نهادینه کنیم.

در ادامه نشست آقای صحیح النسب نماینده اسبق بسیج دانشجویی گفت: در مبحث انتخابات و بررسی صلاحیت کاندیدا باید سوابق کاندیدا در برهه های حساس زمانی را بررسی کرد.

در ادامه نشست دانشجویان سوالی نسبت به اینکه چرا دانشجویان نباید در دوران انتخابات در خوابگاه ها بمانند یا چرا دانشجو باید از آموزش در دوران انتخابات محروم بماند را مطرح کردند.

حجت الاسلام فرج اله معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه در پاسخ به این دانشجویان تصریح کرد : باز ماندن از آموزش مخالف نظر رهبری است و مسئولینی که این طرح را مطرح نمودند با باز نگری نسبت به اصلاح آن پرداختند ،لذا اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ودر سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از مجریان و مراجع ذی صلاح درخواست کردند که:
1-    به منظور اجتناب از هرگونه پی آمدهای آموزشی و سیاسی در دوره های آینده ، زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را تغییر داده و به زمان مناسب تری موکول نمایند.

2- وزارت کشور، وزارت علوم تحقیقات و فن آوری و وزارت بهداشت و درمان با همکاری و هم فکری در حوزه ارزشیابی کارشناسانه زمان انتخابات ، از یک سو فرصت کافی جهت مشارکت دانشجویان در مباحث سیاسی را فراهم نمایند و از سوی دیگر حوزه آموزش دانشجویان تحت الشعاع مسائل سیاسی قرار نگیرند.

در ادامه این نشست حجت الاسلام رکوفیان اظهار کرد : در بحث انتخابات دانشجویان از ما تقاضا دارند تا آنان را برای انتخابات و انتخاب فرد اصلح آماده کنیم و اگر دانشجویان ما با شاخص که در کلام رهبری نهادینه شده به اصول رقابت سیاسی نظیر بایدها : رقابت انتخاباتی در چهارچوب نظام باشد، به قانون اساسی و خط امام پایبند باشید، مرزها با دشمن کمرنگ نشود، با کرامت رفتار کنید  و نباید ها : وجهه کشور را تخریب نکنید، ذهنیت مردم را تخریب نکنید، برای پیروز شدن به کارهای ظالمانه متوسل نشوید، به مخالفان و معارضان خود یک جور رفتار نکنید واقف باشند می توانند در این امر خطیر با درایت حضور پیدا کنند . 
برچسب ها: عرصه ، نگرش ، علوم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.