سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه آموزش های مهارت در سكونتگاه های غیر رسمی

معاون وزيرتعاون،كار ورفاه اجتماعي گفت: با توجه به نام گذاري سال 2013 به نام سال (آموزش مهارت) اين طرح در سكونتگاه های غیر رسمی كشور توسعه مي يابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران 'كوروش پرند' در نشست امضای تفاهمنامه با شركت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری با بيان اينكه از چالش های مهم جهان اشتغال پایدار و بیكاری است ،گفت: با توجه به آموزش های مهارت ، سازمان جهانی یونسكو سال 2013 را به نام 'سال آموزش مهارت ' نامگذاری كرده است.

وی با اشاره به موضوع تفاهمنامه ، افزود: بر اساس تفاهمنامه یاد شده ، مقرر شد مكان های فیزیكی در سكونتگاه های غیررسمی در اختیار سازمان آموزش فنی و حرفه ای قرار داده شود تا این سازمان آموزشهای مهارت را در اختیار جوانان و زنان این مناطق بگذارد.

پرند با اشاره به آموزش مهارت در واحدهای سیار، افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای دارای توانمندی آموزش مهارت از طریق واحدهای سیار است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور همچنین در خصوص گذرهای مهارت،  تصريح كرد:‌ گذرهای مهارتی در تابستان امسال به طور گسترده ای در كشور انجام مي شود .

وی ادامه داد: برگزاری كلاسهای كپسولی می تواند آموزشهای كوتاه مدت را در كمترین زمان به علاقمندان ارایه كند و در صورت تمايل ،افراد پس از طی این دوره در كلاسهای آموزش مهارت شركت خواهند كرد.

پرند همچنین از اجرای طرح آموزش ،تولید، بازاریابی و فروش كه بتازگی از سوی آموزش فنی و حرفه ای كشور ارایه می شود، در سكونتگاه های غیررسمی خبر داد و گفت: برگزاری این طرح نه تنها مهارت افراد را افزایش  مي دهد ، بلكه فعالیت اقتصادی را برای مهارت آموزان ایجاد می كند.

گفتنی است ، امروز سازمان آموزش فنی و حرفه ای كشور و شركت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تفاهمنامه ای در خصوص مهارت آموزی اقشار آسیب پذیر امضا كردند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.