سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسي بودجه 92 در صحن علني/

تصويب کمک بلاعوض و یارانه برای مقابله با خشکسالی و حوادث غیرمترقبه

بهارستان‌نشينان به دولت اجازه داده دادند به صورت کمک بلاعوض یارانه، حق بیمه محصولات کشاورزی، یارانه سود تسهیلات، پرداخت و هزینه کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، ‌نمایندگان در نوبت عصر جلسه علنی امروز (چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه) و در ادامه بررسی بخش درآمدی ماده واحده لایحه بودجه 92 بند 74 این ماده واحده را بررسی کردند.  
 
بر این اساس منابع بند «ش» ماده 224 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به منظور کمک بلاعوض، یارانه، حق بیمه محصولات کشاورزی و دامی، ‌یارانه سود تسهیلات،‌ تسهیلات قرض‌الحسنه یا به صورت ترکیبی در همه بخش‌ها به صورت مستقیم یا از طریق بانک‌ها یا موسسات اعتباری و صندوق‌ها حسب مورد اقدام، پرداخت،‌هزینه و مصرف گردد.  
 
بند «ش»‌ماده 224 تصریح می‌کند؛ دولت به منظور پیشگیری، مقابله و جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه و مدیریت خشکسالی تنخواه‌گردان موضوع ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1380 را به 3 درصد از اعتبارات موضوع ماده 12 قانون تشکیلات سازمان مدیریت بحران را به دو درصد افزایش دهد. اعتبارات مذکور با پیشنهاد معاونت و تصویب هیات وزیران قابل هزینه است بخشی از اعتبارات مذکور به ترتیب به میزانی که در قانون بودجه سنواتی تصویب می‌شود به صورت هزینه‌ای و تملک دارایی سرمایه‌ای به جمعیت هلال احمر اختصاص می یابد تا در جهت آمادگی و مقابله با حوادث و سوانح هزینه گردد.  
انتهای پیام/  

برچسب ها: یارانه ، مجلس ، بودجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.