سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزينه ميلياردي انگليس براي ساخت زيردريايي هسته اي

اختصاص دهها ميليارد پوند براي ساخت زيردرياييهاي هسته اي در انگليس هدر دادن بودجه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشاتودي ؛ دولت انگليس قصد دارد در ده سال آينده بيش از يکصد و شصت ميليارد پوند بودجه براي تجهيزات جديد نظامي هزينه کند که بخشي مهمي از آن به ساخت زيردرياييهاي هسته اي اختصاص دارد اما بسياري معتقدند اين زيردريايي ها معيوب و ناکارآمد هستند و ساخت آنها هدر دادن بودجه است.جان لارج کارشناس هسته اي گفت اين زيردريايي ها اشکالات فني زيادي دارند و ممکن است به راحتي در اعماق دريا دچار مشکل شوند و به گل بشينند.

اين در حاليست که خود مقامات انگليس آن را از پيشرفته ترين تجهيزات نظامي در جهان مي دانند. تري از نيروهاي سابق در زيردرياييهاي انگليس گفت طراحي اين زيردرياييها مربوط به اواسط دهه هزار و نهصد و نود است و با توجه به اينکه در اين زيردرياييها از تجهيزات الکترونيک به طور گسترده استفاده شده است، اين تجهيزات به سرعت قديمي شده اند و به همين علت دولت براي نوسازي آنها مجبور است به کل زيردريايي جديدي بسازد. 

يکي از مشکلاتي که درباره اين زيردرياييها وجود دارد سري بودن ساخت آنها در صنايع نظامي انگليس است که اساس فعاليتهاي آن سري است. تا کنون از هفت زيردريايي سفارش دولت، فقط دو عدد تحويل شده است. 

امي فنتون روزنامه نگار انگليسي گفت متاسفانه در انگليس منافع شرکت صنايع نظامي و دفاعي انگليس بر منافع و حقوق قانوني مردم ارجحيت دارد. در واقع محافظت از مردم و دفاع از حريم خصوصي آنها در درجه دوم اهميت قرار دارد و به همين علت مردم انگليس اجازه ندارند بدانند پول مالياتشان چگونه براي تجهيزات نظامي هدر مي رود. همه اينها براي منافع اقتصادي صنايع نظامي است و آنها بسيار بيشتر از آنچه که بايد براي ساخت اين زيردرياييهاي پول دريافت مي کنند. 

جان لارج گفت انتقادات فزاينده سبب شده است وزارت دفاع انگليس نيز در نهايت از موضع خود عقب نشيني کند و بگويد آيا واقعا ساخت اين زيردرياييها عقلاني است يا اينکه بايد ساخت آنها را متوقف کرد و پس از رفع اشکالات دوباره از نو شروع کرد. مشکلي که وجود دارد اين است اگر ساخت اين زيردرياييها متوقف شود، ديگر ارتش زيردرياييهاي مورد نظر را ندارد که استراتژي خود را پيش ببرد.

برچسب ها: زیردریایی ، انگلیس ، ساخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.