سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همين حالا هم مي توانم تركيب اصلي تيم ملي را معرفي كنم!

كريمي: جلوي حاشيه ها را گرفتم/ معتمد بايد در تمرينات حاضر شود

سرمربي تيم ملي تكواندو گفت: مي توانستم تركيب نهايي تيم ملي جهاني را اعلام كنم اما به دو دليل از اين كار منصرف شدم.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران: در بازگشت تيم ملي تكواندو از رقابت هاي بين المللي و اردوي تداركاتي تونس، كادر فني در جلسه اي با مسئولان فدراسيون تكواندو با ارزيابي عملكرد تيم نام 6 بازيكن را از اردوها خط زد تا تمرينات تيم ملي تا زمان اعزام به مسابقات جهاني مكزيك با 12 تكواندوكار پيگيري شود.

در اين ميان سرمربي تيم ملي با توجه به عملكرد ضعيف برخي اوزان در اين تورنمنت ها، از جمله وزن چهارم هنوز راي قطعي به دعوت از محمد باقري معتمد دارنده نشان نقره المپيك لندن نداده است. هر چند كه به نظر مي رسد عملكرد فني مجموع اين تيم جوان و كم تجربه، براي كادر فني راضي كننده بوده است.

مسئوليت اعلام نفرات تيم ملي را نپذيرقتم

مرتضي كريمي سرمربي تيم ملي تكواندو در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران پس از معرفي 12 تكواندوكار براي ادامه اردوهاي تيم جهاني عنوان كرد: تركيب هشت نفره تيم ملي تكواندو تقريبا براي رقابت هاي جهاني مكزيك مشخص است. در جلسه با پولادگر و ذوالقدري رييس و دبير فدراسيون تكواندو، اعلام كردم كه مي توانم تركيب اصلي را اعلام كنم اما به دو دليل از اين كار منصرف شدم.

وي افزود: به آنها گفتم مسئوليت اعلام تركيب نهايي تيم ملي را با توجه به جواني بازيكنان نمي پذيرم چون اگر بازيكنان بدانند كه فيكس رقابت هاي جهاني شده اند ممكن است در ادامه كار تمرينات جدي خود را رها كنند و دليل دوم هم بخاطر آسيب هاي احتمالي است كه امكان آن وجود دارد.

كريمي خاطر نشان كرد: زماني كه تركيب تيم ملي براي رقابت هاي جهاني و كشورهاي اسلامي را معرفي كرديم و تمرينات جدا شد، كار برخي تكواندوكاران تضعيف شد، به همين دليل بازيكنان بايد در اردوها احساس خطر كنند و با دعوت از 12 بازيكن براي مصدوميت هاي احتمالي هم چاره انديشي كرديم و تقريبا در هر 2 وزن، يك بازيكن داريم. تكواندوكاران هم حريف تمريني در اردوها دارند.

وي در خصوص زمان اعلام نهايي تركيب تيم ملي گفت: هفت هفته تمرين فشرده را بدون استراحت و اردوي تداركاتي ديگري پيش رو داريم كه از شنبه آغاز مي شود. تا زمان اعزام با همين نفرات كار مي كنيم و در روزهاي پاياني تركيب تيم ملي را اعلام خواهيم كرد.

مانع حضور قديمي ها نمي شويم

سرمربي تيم ملي در مورد دعوت از محمد باقري معتمد يادآور شد: بحث دعوت از معتمد در كار نيست. از قبل هم گفته ايم كه وي بايد در اردوهاي تيم ملي تمرين كند تا از شرايطش با خبر باشيم. مطمئنا اگر معتمد به وضعيت ايده آل برسد از وي استفاده خواهيم كرد و آن زمان در مورد برگزاري مسابقه انتخابي يا انتخاب بدون رقابتي تصميم گيري مي شود.

وي در مورد آنكه چرا با توجه به ضعف وزن چهارم تيم ملي از باقري معتمد رسما دعوت نمي شود، تصريح كرد: براي اينكه مقابل حرف و حديث ها را بگيريم از دعوت رسمي معتمد خودداري كرده ايم اما هرگز درب تيم ملي را روي بازيكنان قديمي نمي بنديم. ما به تجربه چنين تكواندوكاراني نياز داريم تا آنها بتوانند به بازيكنان جوان و جديد تيم ملي مشاوره و راهنمايي دهند.

بازيكنان بيش از اندازه تلاش كردند

كريمي با اشاره به عملكرد فراتر از انتظار تكواندوكاران در تورنمنت تداركاتي اسپانيا يادآور شد: از همه بازيكنان راضي هستم آنها بيش از اندازه تلاش خود را در رقابت هاي اسپانيا نشان دادند و توانستند چند تكواندوكار قهرمان جهان و المپيك را شكست دهند. بازيكناني مثل مهدي خدابخشي و سجاد مرداني حريفان قهرمان المپيك را در تورنمنت اسپانيا مغلوب كردند.

وي افزود: عملكرد اوزان چهارم و ششم تيم ملي در اسپانيا خوب نبود اما اميد عميدي و پوريا عرفانيان بازي هاي خوبي را انجام دادند و توانستند مقابل حريف اسپانيايي كرمي در المپيك لندن كه نقره گرفته بود، رقابت شايسته اي انجام دهند. متاسفانه عميدي در راند طلايي مقابل اين حريف باخت و عرفانيان هم با وجود ضربات متعدد سر بازنده اعلام شد.

وي در مورد داوري هاي تورنمنت اسپانيا گفت: در مجموع داوري ها خوب بود و مشكلي نداشت اما در بازي با تكواندوكاران ميزبان از داوران اسپانيايي استفاده مي شد كه مي خواستند بازيكنان خودشان به مراحل بالاتر صعود كنند./آق

برچسب ها: تکواندو ، کریمی ، معتمد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.