سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف 600کيلو انواع مواد مخدر در استان البرز

فرمانده انتظامي استان البرز از کشف 600 کيلو انواع مواد مخدر و دستگيري کلاهبردار مامورنما خبر داد .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پايگاه خبري پليس ، سردار گودرزي با اشاره به کشفيات انواع مواد مخدر از ابتداي سال جاري تا کنون اظهار داشت : در راستاي مبارزه با سوداگران مرگ ماموران انتظامي استان موفق شدند 600کيلو انواع مواد مخدر را کشف و در اين خصوص تعداد 7 باند بزرگ را شناسايي ومنهدم و متهمان در امر قاچاق ،حمل و نگهداري مواد مخدر فعاليت داشتند دستگير و تحويل مراجع قضايي دهند. 
وي افزود : از اين مقدار مواد کشف شده 388 کيلو گرم آن شامل 183 کيلو گرم ترياک و 205 کيلوگرم حشيش مي باشد که توسط ماموران مبارزه با مواد مخدر طي دو عمليات جداگانه اخيرا از قاچاقچيان مواد مخدر که قصد داشتند اين مواد را از استان هاي شرقي وجنوب شرقي وارد استان البرز وتهران کنند کشف شد. 
سردار گودرزي همچنين از دستگيري تعداد 5 نفر قاچاقچي و توقيف 5 دستگاه خودروسبک وسنگين در اين خصوص خبر داد . 
وي در بخش ديگري از سخنان خود به دستگيري و جمع آوري تعداد يک هزار و 480 نفر معتاد تابلو ، کارتن خواب و پرخطر اشاره و افزود : نا گفته نماند که در کنار قاچاقچيان ،سوداگران مرگ ومخلان نظم وامنيت وجود معتادان و کارتن خوابها در برخي از محلات ،به ويژه حاشيه شهرها يکي ديگر از موارد مهمي است که در کاهش احساس امنيت اجتماعي تاثيرگذارند به اين نحو که احساس ناامني در محله ، تنها به دليل جرايم خشونت آميز نيست بلکه ناهنجاريها و رفتارهاي اخلالگرانه چون اعتياد ، ولگردي و کارتن خوابي گذشته از اينکه عامل اصلي ترس و احساس نا امني عمومي اند به نوبه خود قطعا زمينه رواج گسترده جرايم رانيز فراهم مي کنند . 
سردار گودرزي اظهار داشت : باتوجه به نقش معتادان ولگرد و بي خانمان در آلوده کردن و نا امني در سطح شهر برآوردها نشانگر اين است که قريب 75 درصد سرقتهاي جزء و توزيع کنندگان خياباني توسط همين افراد معتاد انجام مي گيرد و انتظار مردم جمع آوري معتادان و برخورد با توزيع کنندگان مواد مخدر است .
 
*دستگيري مامور قلابي پليس آگاهي
 
سردار گودرزي در ادامه اين گفتگوي خبري گفت : در پي شکايت فردي به نام «آرش» مبني بر جعل عنوان و کلاهبرداري از وي توسط شخصي به نام «بهرام» که خود را افسر پليس آگاهي معرفي کرده بود رسيدگي به پرونده در دستور کار قرار گرفت.
وي افزود : شاکي پرونده در اظهارات خود عنوان داشت که دامادم به خاطر حمل و نگهداري مواد مخدر دستگير و مراحل رسيدگي به پرونده او در جريان بود به همين خاطر براي پيگيري و مطلع شدن از سرانجام پرونده و حکم او مکررا به پليس آگاهي استان البرز و دادسراي کرج مراجعه مي کردم و فرد کلاهبردار (بهرام) را نيز بارها جلوي آگاهي و دادسرا ديده بودم تا اينکه اين شخص اسفند ماه سال گذشته مقابل ساختمان پليس آگاهي خود را به من نزديک کرد و با باز کردن باب صحبت گفت که مامور پليس آگاهي و رابط بين نيروي انتظامي و قوه قضائيه است و نفوذ زيادي در هر دو دستگاه دارد . 
شاکي ادامه داد: از آنجايي که آن فرد را بارها مقابل پليس آگاهي و دادسرا ديده بودم به او اعتماد کردم و با پرداخت مبلغ 15ميليون تومان وجه نقد قرار شد تا مشکل پرونده دامادم را حل و از زندان رفتن او جلوگيري کند .
شاکي پرونده افزود :پس از گذشت بيش از يک ماه متوجه شدم که اين فرد نه تنها هيچ گونه اقدامي در خصوص پرونده انجام نداده است بلکه قصد دارد مجددا از بنده اخاذي کند به همين خاطر به پليس آگاهي استان البرز مراجعه و موضوع را با کارآگاهان در ميان گذاشتم . 
فرمانده انتظامي استان البرز گفت :به دنبال اظهارات شاکي پرونده بلافاصله يک نيروي ويژه از اداره جعل و کلاهبرداري، رسيدگي به موضوع و شناسايي و دستگيري فرد کلاهبردار را در دستور کار خود قرار دادند اما از آنجائيکه فرد کلاهبردار متوجه شکايت مالباخته شده و با تغيير مکان خود متواري شده بود بنابراين هيچگونه سرنخي از او در دست پليس نبود ، همچنين با تحقيقات بيشتر مشخص شد که اين فرد از هويت و مدارک شناسايي جعلي نيز استفاده کرده است . 
سردار گودرزي افزود : کاراگاهان پليس آگاهي با انجام اقدامات فني متوجه شدند که فرد اخاذ يک کلاهبردار حرفه اي بوده و احتمال اينکه در بانک اطلاعات پليس داراي سابقه باشد وجود دارد ، بنابراين با توجه به اظهارات مالباخته چهره فرضي وي ترسيم شد و سرانجام با مطابقت تصاوير متهمان سابقه دار هويت اصلي وي شناسايي شد و با بررسي سوابق مشخص شد که اين کلاهبرداري داراي 10 فقره سابقه کيفري به اتهام و ارتکاب جرائم متعدد از جمله کلاهبرداري ، سرقت،و جعل عنوان با اسامي و عناوين مختلف مي باشد .
وي گفت : پس از آنکه هويت اصلي متهم براي ماموران محرز گرديد کليه پاتوق هاي احتمالي وي تحت کنترل نامحسوس قرار گرفت تا اينکه پس از 48 ساعت اقدامات اطلاعاتي- پليسي مخفيگاه نامبرده در آدرسي که به تازگي در آنجا ساکن شده بود و هرگز تصور نمي کرد پليس آنجا را شناسايي کند در حالي که در خواب بود توسط ماموران دستگير شد . 
متهم به جرم کلاهبرداري و غصب عنوان اعتراف و گفت : پس از آنکه اواسط سال گذشته از زندان آزاد شدم مجددا تصميم گرفتم که از افراد نا آگاه و ساده لوح کلاهبرداري و اخاذي کنم به همين منظور پس از آنکه چندين روز مقابل پليس آگاهي و دادسرا پرسه مي زدم طعمه هاي خود راشناسايي و سپس تحت عنوان مامور پليس آگاهي در صدد رفع مشکلات آنها مي شدم و در قبال اين اقدام خود از آنها مبالغ ميليوني دريافت مي کردم. 
گفتني است فرد دستگير شده پس از تشکيل پرونده تحويل مراجع قضايي و از آنجا با قرار وثيقه 30 ميليون توماني روانه زندان شد./ف
برچسب ها: کشف ، مواد ، مخدر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.