سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يك كارشناس سياست خارجي مطرح كرد

لزوم تلاش مجامع بین‌المللی برای حل هرچه سریعتر مسئله فلسطین

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: مجامع بين‌المللی، جنبش عدم تعهد و سازمان همکاري هاي اسلامي باید در راستای احقاق حقوق ملت فلسطین و آزادی این سرزمین تلاش کنند.


جعفر قناد باشي در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به شصت و چهارمين سالگرد اشغال فلسطين توسط صهيونيست‌ها كه روز نكبت نامگذاري شده است، گفت: در 15 مي سال 1948حادثه‌اي در تاريخ فلسطين روي داد كه طي آن سازمان ملل با تصويب قطعنامه‌اي زمينه اشغال فلسطين و آواره  شدن مردم بي‌گناه را فراهم كرد.

این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: رژيم غاصب صهيونيست‌ با همكاري آمريكا و انگليس توانست مصوبات این قطعنامه را از سازمان ملل بگذراند.

وی به سرزمين‌هايي که در سال 1967 رژیم غاصب صهیونیستی  طی جنگی اشغال کرد اشاره کرد و گفت: وقتي کشوری سرزميني را اشغال مي‌کند، ابتدا تحريمش مي‌کنند، بعد تهديد و در نهایت  همه کشورها برای این‌که اشغال را پایان دهند اجازه دارند که وارد عرصه نظامي شوند که متاسفانه شوراي امنيت در این قضیه کوتاهی کرده است.

 قناد باشی تصریح کرد: مجامع بين‌المللي از قبیل: سازمان ملل متحد، جنبش عدم تعهد، سازمان همکاري‌هاي اسلامي باید در راستای احقاق حقوق ملت فلسطین و آزادی این سرزمین تلاش کنند.

 این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌شود یک ملتی در مجامع بین‌المللی صاحب کرسی باشد اما سرزمین نداشته باشد بنابراین سازمان ملل باید این کشور را به رسمیت بشناسد.

انتهای پیام/
برچسب ها: روز ، نکبت ، صهیونیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.