سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مديركل دفتر بررسي و تعيين ارزش گمرك

روش‌هاي جديد تعيين ارزش سبب سهولت ارزش‌گذاري كالا شده است

نخستين نشست هم‌انديشي مسئولان دواير ارزش گمركات تخصصي كشور با موضوع بررسي و چگونگي تعيين ارزش لوازم آرايشي و بهداشتي در محل گمرك تهران برگزار شد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط‌عمومي گمرك تهران، رسول كوهستاني پزوه مديركل دفتر بررسي و تعيين ارزش گمرك جمهوري اسلامي ايران در اين نشست با اشاره به اينكه تعيين ارزش كالاها يكي از موضوعات مهم گمركات دنيا به شمار مي‌رود، گفت: قانون جديد گمرك كه شيوه‌نامه جديدي هم دارد در سال 92 ابلاغ شده و باتوجه به اينكه روش‌هاي تعيين ارزش نيز در آن تغيير كرده باعث سهولت در انجام تعيين ارزش گمركي شده است.
وي افزود: يكي از اهدافي كه ما در نشست‌هاي تخصصي دنبال مي‌كنيم، بحث آموزش نظام جديد تعيين ارزش گمركي و مشكلاتي است كه در مورد كالاهاي خاص وجود دارد و باتوجه اينكه روش‌هاي محاسبه يكسان نيست، برگزاري دوره‌هاي آموزشي مي‌تواند در جهت يكسان‌سازي تعيين ارزش سودمند باشد.
مديركل دفتر بررسي و تعيين ارزش گمرك همچنين بر ارائه راهكارها و پيشنهادهاي مؤثر و مفيد در جهت اجرايي شدن شيوه‌نامه تعيين ارزش منطبق با قانون جديد گمرك تأكيد كرد.
براساس اين گزارش عبدالرضا غلامي مديركل گمرك تهران نيز با قدرداني از تلاش مسئولان دفتر تعيين ارزش در زمينه برگزاري دوره‌هاي آموزشي و جلسات هم‌انديشي براي ارزش‌گذاري صحيح كالاها، گفت: آموزش هزينه نيست، بلكه سرمايه‌گذاري بزرگي است كه نقش مهمي در پيشرفت امور و دستيابي به اهداف موردنظر دارد.
وي افزود: اگر سه معيار اصلي سخت‌افزار، نرم‌افزار و انسان‌افزار را در روند پيشرفت و توسعه سازماني به خصوص در گمرك و در زمينه تحقق طرح جامع گمرك نوين در نظر بگيريم، مي‌توان نيروي انساني را مهمترين معيار به شمار آورد، چراكه نقش مهمي در تحول و پيشرفت گمركات كشور دارد.
مديركل گمرك تهران ابراز اميدواري كرد كه برگزاري چنين نشست‌هايي به كاهش مشكلات مربوط به تعيين ارزش كالا در گمرك از جمله لوازم آرايشي و بهداشتي كمك كند.
غلامي تأكيد كرد: اينگونه كالاها به دليل كشش و تقاضاي بسيار بالا در بازار و مصرف فراوان آن از قابليت قاچاق نيز برخوردار است و به همين دليل ارزش‌گذاري دقيق و كارشناسي اين گروه از كالاها هم به مصرف‌كننده كمك مي‌كند و هم خدمت به دولت است.
برچسب ها: روش ، ارزش ، کالا ، گمرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.