سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون نماینده ایران در سازمان ملل متحد خواستار شد

لزوم اعمال اقدامات موثر از سوی جامعه بین‌المللی برای مبارزه با اشکال مختلف قاچاق

سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در جلسه مجمع عمومی این سازمان که در خصوص مبارزه با قاچاق انسان برگزار شده بود ، خواستار اعمال اقدامات موثر از سوی جامعه بین‌المللی برای مبارزه با اشکال مختلف قاچاق و به ویژه قاچاق انسان شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، " غلامحسین دهقانی " سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد لزوم حمایت از قربانیان قاچاق انسان به ویژه زنان و کودکان که در معرض کار اجباری و سوءاستفاده‌های جنسی و تجاری هستند را خاطرنشان کرد و گفت : جمهوری اسلامی ایران نگرانی خود را از افزایش گزارش‌ها در مورد قاچاق انسان با هدف برداشتن اعضای آنها و همچنین قاچاق اعضاء و بافت انسان ابراز می‌کند.

وی مسئولیت کشورهای ثروتمند مقصد را در اینخصوص مورد تاکید قرار داد .

دهقانی توجه نمایندگان کشورهای عضو سازمان ملل را به دلایل اصلی و ریشه ای جنایت قاچاق انسان جلب و تصریح کرد : مسائلی مانند فقر اقتصادی و اجتماعی، بیکاری، فقدان فرصت‌های اجتماعی و اقتصادی، تبعیض و به حاشیه رانده شدن و بحران‌های مالی جهانی بخشی از عوامل کمک کننده به آسیب پذیری انسان‌ها در برابر قاچاق انسان است و از این‌رو جامعه بین‌المللی باید به این مسائل توجه و آنها را برطرف کند.

سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان در ادامه به تشریح ساختارهای قانونی و اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه جرائم مختلف از جمله انواع قاچاق پرداخت و تصریح کرد : مجلس شورای اسلامی حدود 9 سال پیش قانونی را تحت عنوان قانون مبارزه با قاچاق انسان تصویب  کرد که در این قانون برای همه اشکال قاچاق انسان مجازات تعیین شده است .

 وی ادامه داد: همچنین براساس اعلام رسمی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران ظرف ماه‌های اخیر حدود 46 باند قاچاق انسان توسط ماموران ویژه نیروی انتظامی کشورمان متلاشی شده و حدود 147 نفر در عملیاتهای مختلف مبارزه با قاچاق انسان دستگیر شده‌اند .

دهقانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مقصد و همچنین ترانزیت مواد مخدر همواره در مبارزه با آن جدی بوده و به طور فعالانه با آن برخورد کرده است .

سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: از آنجا که قاچاق انسان در پیوند با جرائم دیگر شامل پولشویی، فحشا، پورنوگرافی کودکان، برده داری و قاچاق مواد مخدر است ، بنابراین لازم است که جامعه بین‌المللی این ارتباط بین جرائم مختلف را مد نظر قرار داده و برای مبارزه علیه آنها در مواقع لزوم وارد عمل شود .

انتهای پیام/
برچسب ها: سازمان ، ملل ، نماینده ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.