سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تولید سالانه 9000 تن آلبالو در آذربایجان شرقی

کارشناس مسئول توسعه باغات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سالانه 9000 تن آلبالو در باغات استان تولید می شود.

جعفرنژاد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: کارشناسان سطح زیرکشتی برابر با 1900 هکتار باغ آلبالو در استان برآورد نموده اند.

وی تشریح کرد: 1550 هکتار از باغات آلبالو در استان بارور بوده و 350 هکتار باقیمانده به صورت نهال در این برآورد صورت گرفته، قرار گرفته اند.

جعفرنژاد از برنامه توسعه سطح زیرکشت آلبالو در استان خبرداد و ادامه داد: هرساله توسعه 100-50 هکتاری باغ آلبالو در برنامه های مدیریت باغبانی استان گنجانده شده است.

کارشناس مسئول توسعه باغات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با معرفی برترین شهرستان تولیدکننده آلبالو در استان یادآور شد: شبستر به عنوان برترین شهرستان در تولید این میوه با 650 هکتار باغ آلبالو سالانه عملکردی در حدود 3500 تن دارد.

وی اظهار داشت: میانه، جلفا، اَهر و عجب شیر به ترتیب در 180، 160، 150و 96 هکتار باغ از تولیدکنندگان توانای آلبالو در استان شناخت شده اند.

کارشناس مسئول توسعه باغات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: میانه، جلفا، اَهر و عجب شیر با درنظر گرفتن باغات اختصاص داد شده به آلبالو هرساله تولیدکننده به ترتیب 1000، 900، 800 و 600 تن آلبالو محسوب می شوند.

وی ضمن بیان یکی از مشکلات توسعه باغ آلبالو گفت: با توجه به محدود بودن کارخانه های صنایع تبدیلی آلبالو، افزایش این مراکز تاثیر مستقیمی در افزایش سطح زیرکشت آلبالو خواهد داشت.

جعفرنژاد تاکید کرد: برداشت سخت آلبالو با بهره گیری از رقم آلبالوی مجاری برطرف شده است./ س

برچسب ها: تولید ، سالانه ، آلبالو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.