سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تولید سالانه بیش از 740 هزار تن شیر گاو در آذربایجان شرقی

قائم مقام معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سالانه 744 هزار تن شیر از گاوهای اصیل، دورگ و بومی در استان استحصال می شود.

رضا ثقلینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: مقدار شیر تولیدی از گاوهای اصیل، دورگ و بومی در استان به ترتیب 130، 570 و 44 هزار تن برآورد شده است.

وی ضمن معرفی شهرستان های برتر در تولید شیر از گاو اصیل تشریح کرد: دامداران تبریز، آذرشهر و اُسکو با دارا بودن جمعیت مناسب گاو اصیل هر سال تولیدکننده 34، 24 و 12 هزار تن شیر از این نژاد هستند.

ثقلینی ادامه داد: سراب، مراغه و مَلکان به ترتیب با تولید 113، 47 و 37 هزار تن بیشترین سهم را در تولید شیر از گاوهای آمیخته یا دورگ در استان دارند.

قائم مقام معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: میانه، مراغه و اَهر به ترتیب با تولید 6400، 5900 و 5300 تن شیر از گاو بومی از شهرستان های برتر محسوب می شوند.

ثقلینی با بیان برنامه های در نظر گرفته برای سال جاری تاکید کرد: افزایش تولید شیر از گاو بومی و کاهش تعداد گاو بومی و تبدیل آن به گاو آمیخته از مهم ترین برنامه های مدیریت بهبود تولیدات دامی در حماسه اقتصادی است. /ع

برچسب ها: شیر ، گاو ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.