سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

يكي از حقوق همسايه، چشم پوشي از لغزش هاي اوست/حق همسايه امری بسیار مهم

استاد مدرسه علميه حضرت زينب (سلام الله عليها) در جلسه اخلاق اين مدرسه در ادامه شرح رساله حقوق امام سجاد(عليه السلام) به تبیین حق همسایه پرداخت و گفت: متأسفانه در جامعه کنونی، نسبت به خیلی از رفتارها که جزء دین و گاهی عین دین است، بی‌توجهی می‌شود


 


 

.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،حجت الاسلام عزیزی،خاطر نشان کرد : طبق فرمایش امام سجاد (عليه السلام)، حسادت نورزیدن و گذشت از گناهان و لغزش‌ها، از جمله حقوق همسايه است.


وی  با بيان اين كه ویروس حسادت در ارتباطات رشد می‌کند و متأسفانه این صفت ناپسند در بین همسایه ‌ها دیده می‌شود، ابرازداشت: طبق تعالیم اسلامي باید از افزایش نعمت دیگران به ويژه همسایه خوشحال شد.


وی همچنین از وجود پرخاشگری و فحاشی بین همسایگان ابراز تأسف و بر رعایت احترام متقابل همسايگان تأکید كرد و گفت: در فرهنگ اسلامی، دشنام و فحش درباره شقی‌ترین افراد هم ممنوع است و ائمه اطهار(عليهم السلام) نیز شیعیان را از این کار نهی نموده‌اند.


وی در پاسخ به این سؤال که چرا حضرت زهرا (سلام الله عليها) با وجود اینکه به حق همسایه اهمیت مي‌داد و بعد از رحلت پیامبر اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم) همسايه‌ها با گریه‌های ايشان مخالفت مي‌كردند؟ ابرازداشت: حضرن زهرا (سلام الله عليها) داير مدار تكليف بود و در واقع این گریه‌ها نوعي بيان حق و انجام تكليف بوده‌است.


حجت الاسلام عزیزی افزود: از آن‌جا که گریه‌های حضرت به خاطر ولایت بوده و این مسئله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اذیت شدن آن‌ها اشکالی ندارد، همچنان که پیامبر اکرم صلوات الله علیه که به خاطر گریه بچه نماز جماعت را کوتاه می‌کند و يا در روز غدیر خم صد هزار نفر را در آفتاب سوزان جمع کرده و طولانی ترین خطبه را ایراد نمودند؛ چرا که مسئله بسیار مهم بوده است/س

 

برچسب ها: همسایه ، حقوق ، لغزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.