سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس سیاست خارجی مطرح کرد

سه محور عزت، حکمت، مصلحت راهگشای مسیر دیپلماسی آتی ایران/دفاع از حقوق ملت ایران اولویت اصلی پرونده هسته‌ای

يک کارشناس سیاست خارجی گفت: دستگاه ديپلماسي کشور سکان‌دار سياست خارجي است، بنابراين بايد سه محور عزت، حکمت، مصلحت را که " مقام معظم رهبري "نیز به آن اشاره کردند، به‌عنوان راهگشاي مسير ديپلماسي در عرصه‌هاي مختلف بين‌المللي بکار گرفته شود.

 "سيد هادي سيد افقهي " در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، در مورد راهبردهاي سياست خارجي در دستگاه ديپلماسي دولت یازدهم گفت: دستگاه ديپلماسي کشور سکان‌دار سياست خارجي است، بنابراين بايد سه محور عزت، حکمت، مصلحت را که " مقام معظم رهبري " نیز به آن اشاره کردند، به‌عنوان راهگشاي مسير ديپلماسي در عرصه‌هاي مختلف بين‌المللي بکار گرفته شود.

وی با اشاره به بحران‌هايي که توسط ابرقدرت‌ها در منطقه ایجاد می‌شود، افزود: يکي از مهمترين رويکردهاي ديپلماسي ايران با توجه به مسائل منطقه، قرارگرفتن خارج از مربع استکبار جهاني است.

سیدافقهی به نقش موثر ايران در حل مسائل کشورهاي بحران زده منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: ايران اسلامي با ابزار حکيمانه خرد با بحران‌های منطقه برخورد کرده است.

اين کارشناس مسائل خاورميانه با اشاره به تحولات اخير سوريه گفت: بحران سوريه در جهان مسئله‌ای فرامنطقه‌اي بوده که به رويارويي ابرقدرت‌ها منجر شده است.

وي به نقش برخي کشورهاي منطقه در تشدید بحران‌ها، اشاره کرد و افزود: ايران اسلامي تفکر عاقلانه‌اي داشته و طرف‌هاي درگير جنگ را به راه حل مسالمت‌آميز و گفتمان سياسي دعوت کرده است.

سید افقهی مهمترين اولويت سياسي بعد از انتخابات را دفاع از حق ملت ايران در پرونده‌ هسته‌ای مطرح کرد و اظهار داشت: دستيابي به اين مهم در ترسيم راهبردهای سياست خارجي نقش موثري دارد.

وی افزود: حمايت از آرمان ملت فلسطين و تلاش در جهت آزادسازي قدس شريف يکي ديگر از اولويت‌هاي ديپلماسي ايران در آينده است.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به نقش ايران به عنوان کشوري وحدت‌بخش در جهان اسلام، اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران منادي وحدت بين شيعه و سني در جهان اسلام است.

وی به کارشکني‌هاي رژيم غاصب صهيونيستی و برخي کشورهاي مرتجع عربي عليه ايران اشاره داشت و تصريح کرد: دشمنان ايران اسلامي در جهت انتشار استراتژي منحوس خود، ايران هراسی را به جاي اسرائيل هراسی بکار مي‌برند و به دروغ ايران اسلامي را تهديدی برای منطقه معرفی ‌می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حقوق ، هسته ای ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.