سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

برگزاری پنجمین همایش چرخش مغزها در اتاق بازرگانی اصفهان

پنجمین همایش چرخش مغزها در سالن همایش‌های بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان با معرفی چهار طرح تجاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران اصفهان «کوروش خسروی» مدیر این طرح در ابتدای این همایش گفت:«نوآوری باز» فرآیندی است که در آن اشخاص حقیقی و حقوقی ایده‌ها، فناوری‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و از این طریق از منافع آن بهره‌مند می‌شوند.

وی مشارکت همگانی در نوآوری،سرمایه گذاری و تجارت را رویکرد جدید کشورهای توسعه یافته برشمرد و گفت: استان اصفهان می‌تواند با بکارگیری این طرح تجاری بالقوه را به بالفعل تبدیل کنند.

وی یکی از نتایج مهم نوآوری باز را طرح ها چرخش مغزها دانست و گفت:در خلال این طرح نخبگان مقیم داخل و خارج کشور با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و با همکاری یکدیگر خلق ثروت می‌نمایند. وی افزود:چرخش مغز‌ها يکي از روش‌هاي شناخته شده در جهان جهت استفاده از توان و تخصص نخبگان دور از وطن مي‌باشد. آن گروه از نخبگاني که در خارج از ايران زندگي مي‌کنند و توان انتقال تکنولوژی به داخل کشور را دارند جمعيت هدف اين طرح محسوب مي‌شوند.

خسروی خاطر نشان کرد:این طرح ها از سال 1386 در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شروع و توسعه طرح از 1390 با کمک موسسه کار و تامین اجتماعی و تبدیل به پروژه نوآوری باز و چرخش مغزها شد که از تابستان 1391به صورت گردهمایی در اتاق اصفها ن برگزار می‌شود.

وی مدل‌های همکاری با این طرح ها را شامل انتشار نوآوری، تلاش برای ایجاد فضای فرهنگی جدیدی در کشور، تبلیغ نوآوری‌ها در ظاهر به نفع دیگران ولی در اصل به نفع همه، ایجاد فرهنگ نوآوری ،تکمیل فناوری، نگاه متفاوت به موضوع کار، ارتقا دانش فعالین طرح برشمرد و گفت:ایجاد کسب و کار مرتبط، تکمیل طرح‌های کسب و کار، معرفی قوانین و استانداردهای مربوط به کسب و کار از جمله نتایج این طرح می‌توان نام برد.

وی شناسایی بیش از پنجاه نوآوری قابل اشتراک گذاری،استمرار برنامه هفتگی معرفی نوآوری‌ها،تعریف 5 دوره آموزشی مبتنی بر نوآوری‌ها،درگیر شدن چندین سازمان،ایجاد وب سایت: www.knowgift.com را از نتایج راه اندازی این پروژه نام برد.

در این همایش چهار تکنولوژی جدید با عنوان «مسیریابی با استفاده از اطلاعات ترافیکی لحظه‌ای» ،نقش مواد مغناطیسی در توسعه صنعتی،سامانه هوشمند مدیریت انرژی و پلت فرم تولید کتاب‌های الکترونیکی ارایه شد./س
برچسب ها: اصفهان ، اتاق ، بازرگانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.