سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كرمان/

افزایش قیمت نان به بعد از انتخابات موکول شد

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان گفت: برای انتخاب رئیس جمهور باید به سن، نیرو، قدرت، تدبیر و سایر شرایط کاندیدا توجه کرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مدیر اجرایی اتحادیه نانوایان اصفهان از به تعویق افتادن افزایش قیمت نان خبر داد و به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: به نظر می‌رسد افزایش قیمت نان به بعد از برگزاری انتخابات موکول شده است.

محمدرضا خواجه ادامه داد: علی‌رغم اینکه تمام هزینه‌های پرسنلی افرایش یافته اما مسوولان در اعلام نرخ جدید نان تعلل می‌کنند.

وی افزود: با این وضعیت دور تسلسل سال‌های قبل در حال تکرار است که در آن زمان مسوولان، هر ساله به بهانه‌ای مختلف، قیمت نان را اعلام نمی‌کردند که این مساله باعث کاهش کیفیت نان شده بود.

خواجه با بیان اینکه مسولان دولتی با تاخیر و تعلل در افزایش قیمت نان به مشکلات صنفی دامن می‌زنند، اظهار کرد: اگر بر اساس تورم سالیانه، قیمت نان معین نشود، تبعاتش جامعه را متاثر می‌کند.

مدیر اجرایی اتحادیه نانوایان اصفهان تصریح کرد: در وضعیت موجود به علت حذف فضای رقابتی به فضای قبل از اجرایی قانون هدفمندی یارانه ها بازگشته‌ایم.

وی از تثبیت قیمت آرد برای نانوایان خبرداد و اظهار کرد: قیمت تمام شده آرد برای دولت 750 تا 800تومان است ولی این کالای استراتژیک را به نانوایان کیلویی 450 می‌فروشد.
 
خواجه تصریح کرد: این در حالیست که قیمت آرد مرغوب برای بخش خصوصی، کارخانجات آرد و آسیابان‌ها کیلویی هزار تومان می‌باشد و به همین دلیل برای این بخش صرف نمی‌کند با حدود 600 تومان زیان برای هر کیلو، آرد را به نانوایان کیلویی450 تومان بفروشند.

وی افزود: قیمت گندم در بازار به دو دلیل وقوع سیل و از بین رفتن مزارع گندم در جنوب ایران و خرید گندم توسط سلف خران کشورهای همسایه افزایش یافته است و برای بخش خصوصی خرید گندم به قیمت گران و فروش آرد به قیمت مصوب به نانوایان صرفه اقتصادی ندارد./ج1

برچسب ها: کرمان ، نان ، هزینه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.