سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بي توجهي دولت مصر به زندانيان مصري دربند رژيم صهيونيستي خشم فعالان را برانگيخته است

پايگاه خبري – تحليلي "اهرام آنلاين" با انتشار گزارشي از بي توجهي دولت مصر نسبت به وضعيت بازداشت شدگان مصري که در بند رژيم صهيونيستي به سر مي برند انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اهرام آنلاين، اين پايگاه تحليلي مصري در ادامه گزارش خود مي افزايد "در حالي که دولت مصر بطور گسترده اي نسبت به بازداشت مصري ها از سوي رژيم صهيونيستي بي توجه است بسياري از زندانيان مصري در شرايط بدي در زندانهاي آن رژيم به سر مي برند. آنان به اتهام حمايت از مبارزان فلسطيني بازداشت شده اند." 
اهرام آنلاين در ادامه مي افزايد "از آوريل سال 2011 ميلادي زندانيان فلسطيني در بند رژيم صهيونيستي اعتصاب غذاي خود در اعتراض به بازداشت و شرايط بد زندان را آغاز کرده اند. با اين حال عليرغم آنکه توجهات رسانه ها به سوي زندانيان فلسطيني در زندانهاي رژيم صهيونيستي از جمله به اعتصاب غذاي "سامر العيساوي" زنداني فلسطيني معطوف شده بود کسي به بازداشت شدگان مصري اسير در چنگال رژيم صهيونيستي توجه چنداني نکرده است." 
اهرام آنلاين در ادامه گزارش خود به توصيف تعداد زندانيان فلسطيني و اتهامات مطرح شده عليه آنان از سوي رژيم صهيونيستي مي پردازد و مي افزايد "يکي از فعالان مصري در صحراي سينا پيرامون بازداشت مصري ها توسط رژيم صهيونيستي در مصاحبه با اهرام آنلاين اظهار داشت که تاکنون در حدود 80 مصري از سوي رژيم صهيونيستي بازداشت شده و در زندانهاي آن رژيم به سر مي برند و اتهاماتي عليه آنان بيان شده است. وي در اين باره خاطر نشان کرد که دست کم 17 تن از زندانيان مصري به اتهامات "امنيتي" از سوي صهيونيست ها بازداشت شده اند و بسياري از آنان بدون انجام محاکمه و گذراندن رويه قانوني در بازداشت به سر مي برند. شدت قساوت صهيونيست ها در اين باره تا حدي است که دو تن از زندانيان مصري که اکنون سالخورده شده اند از زمان جنگ اعراب و رژيم صهيونيستي در سال 1967 ميلادي به اتهامات امنيتي هنوز در زندانهاي رژيم صهيونيستي به سر مي برند." 
اهرام آنلاين همچنين به وضعيت بد زندانيان مصري در زندانهاي رژيم صهيونيستي اشاره مي کند و در اين باره مي افزايد "زندانيان مصري در زندانهاي رژيم صهيونيستي در بدترين شرايط ممکن به سر مي برند. "ايمن شرونه" زنداني فلسطيني اعتصاب غذا کننده پس از آزادي از زندان رژيم صهيونيستي اظهار داشت که زندانيان مصري در زندانهاي رژيم صهيونيستي با شکنجه هاي بسيار ي از سوي زندانبانان صهيونيست مواجه مي شوند. وي در اين باره افزوده است "درمان زندانيان بيمار مصري در زندانهاي رژيم صهيونيستي به بدترين شکل ممکن صورت مي گيرد. آنان اغلب با احکام بازداشت طولاني مدت مواجه هستند." 
"اهرام آنلاين" در ادامه گزارش به نقل از يکي از فعالان سياسي مصري مي افزايد "از زمان زمامداري "حسني مبارک" ديکتاتور پيشين مصر تاکنون، دولت مصر هرگز اقدامي قاطع را در مورد زندانيان مصري بازداشت شده توسط رژيم صهيونيستي عملي نکرده است. ابعاد اين فاجعه از آن جهت گسترده است که کودکاني نيز در زندانهاي رژيم صهيونيستي به سر مي برند که مصري هستند. اما در اين ميان دولت مصر و سفراي مصري هيچ گونه اقدام قاطعي را از خود نشان نداده اند." 
اهرام آنلاين در ادامه با ابراز نااميدي نسبت به اقدام قاطع دولت مصر در مورد بازداشت شدگان مصري مي افزايد "سال گذشته ميلادي مقاماتي از رژيم صهيونيستي در قاهره ديداري را با مقامات مصري داشتند و در جريان آن اعلام کردند که احتمال تبادل اسراي مصري در ازاي آزادي يک جاسوس صهيونيست بازداشت شده از سوي دولت مصر وجود خواهد داشت. با اين حال يکي از منابع دولتي که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با "اهرام آنلاين" اظهار داشته که اين مذاکرات ديگر ادامه نيافت و  اظهار داشت که احتمال حصول توافق ميان دو طرف در اين باره نامحتمل است. يکي از تحليلگران سياسي مسائل خاورميانه نيز در اعتراض به طرح اين مسئله اظهار داشت که جاسوس صهيونيست بدليل اقدام عليه منافع ملي مصر بازداشت شده است و يک مجرم محسوب مي شود. طرح اين ايده که يک جاسوس را با کودکان مصري دربند رژيم صهيونيستي مبادله نمايند شرم آور است. با اين حال وي خاطر نشان ساخت که وضعيت کنوني نمي تواند ادامه يابد و رژيم صهيونيستي قادر نخواهد بود به بازداشت مصري ها در شبه جزيره سينا ادامه دهد." 







برچسب ها: بین الملل ، مصر ، اسرائیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.