سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کميسيون اقتصادي مجلس ارائه کرد:

راهکارهايي براي کنترل "نظام ارزي"/ چگونگي تقويت "پول ملي"

مهمترين و اصلي ترين اولويت دولت آينده بايد رفع موانع توليد باشد چراکه سرمايه گذاري روي توليد و "صادرات "علاوه بر اشتغال زايي پول ملي را تقويت مي کند.

حسين مير محمدي عضو کميسيون اقتصادي مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان مطلب فوق در خصوص چگونگي تقويت ارزش پول ملي و کنترل "نظام ارزي" کشور گفت: کنترل نظام ارزي بايد به اين صورت باشد که ميزان ارز حاصل از صادرات نفت، ميعانات گازي و صادرات غير نفتي را به تهيه کالاهاي ضروري جامعه اختصاص دهيم.

وي تصريح کرد: در حقيقت کاري که از نيمه دوم سال گذشته آغاز شد و براساس آن، اختصاص ارز به کالاهاي غير ضروري به صورت قيمت ارز تمام شده صورت گرفت، کار خوبي بود که بايد زودتر انجام مي شد.

اين عضو کميسيون اقتصادي مجلس بيان داشت: اختصاص ارز به کالاهاي اساس و ضروري مانند دارو و نهادهاي دامي تا زماني که دولت قيمت ان را در اختيار دارد، مي تواند قيمت را تثبيت کند، اگر قرار است دولت قيمت را تثبيت کند بايد از اين مولفه ها حمايت کند.

مير محمدي خاطر نشان کرد: ايجاد بورس به صورتي که از سفته بازي در بازار ارز يا بازار مسکن جلوگيري کند نيز مي تواند در کنترل نظام ارزي موثر باشد./ک

برچسب ها: سرمایه ، گذاری ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
رسول
۱۵:۲۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
بسیار عالی