سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معافيت گمرکي برخي اقلام وارداتي ايران به سوريه

هيئت دولت سوريه با تصويب معافيت گمرکي واردات دارويي و فرآورده هاي سوختي از ايران اعلام کرد نخستين دغدغه اش بهبود خدمات در همه استانهاي کشور است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ، وائل حلقي نخست وزير سوريه در نشست هيئت دولت تأکيد کرد نخستين دغدغه و هدف اساسي دولت  بهبود وضع خدمات و به ويژه تأمين برق است تا کار به سهيه بندي برق نکشد.
حلقي بر تأمين فرآورده‌هاي سوختي و نيازهاي معيشتي مردم و تقويت توانايي اقتصاد ملي و توسعه آن با هدف تقويت پايداري مردم تأکيد کرد .
حلقي از نقش کميته هاي دولت در تأمين انبارهاي راهبردي براي ادامه امنيت غذايي قدرداني کرد.
حلقي بر از بين بردن همه موانع پيش روي موسم فصل برداشت محصولات کشاورزي تأکيد کرد.
وي از پيروزيهاي اخير ارتش سوريه و بازگرداندن امنيت و ثبات به بيشتر خاک سوريه قدرداني کرد.
وي به نقش اين پيروزيها در اقدام دولت به خدمات رساني به همه مناطق سوريه اشاره کرد و از همه وزارتخانه ها خواست در موضوع پايبندي کارمندان به شيفت کاري خود و مجازات خاطيان سخت گيرانه عمل کنند.
وليد معلم وزير امور خارجه سوريه نيز گزارشي را درباره تازه‌ترين تحولات سياسي در عرصه بين المللي عرضه و تأکيد کرد ملت سوريه بر اجراي برنامه سياسي حل بحران و به ويژه حق مردم در ترسيم آينده سياسي بدون مداخله خارجي پافشاري مي کند.
دولت سوريه قانون به رسميت شناختن متقابل ثبت دارو ، تجهيزات ، لوازم پزشکي ، آزمايشي ، ليزري و داروخانه اي بين وزارتخانه هاي بهداشت سوريه و ايران تصويب کرد. دولت با درخواست وزارت بهداشت سوريه براي معافيت گمرکي واردات بخش دولتي از دارو و تجهيزات پزشکي از ايران موافقت کرد.
هيئت دولت سوريه با درخواست مشابه وزارت نفت با معافيت گمرکي بخش دولتي واردات فراوردهاي سوختي از ايران تا اواخر سال کنوني ميلادي موافقت کرد.
مهندس عمر غلاونجي معاون نخست وزير در امور خدماتي و قدري جميل معاون نخست وزير در امور اقتصادي درباره وضع خدمات و اقتصاد در هفته گذشته و تدابير دولت براي تأمين کالاها و مواد غذايي و فرآورده هاي سوختي و تعمير سريع تأسيسات آسيب ديده و راه اندازي مجدد اين تأسيسات به ويژه در بخش مخابرات گزارش دادند.
وزير آموزش و پرورش سوريه نيز گزارشي درباره تدابير وزارتخانه اش براي برگزاري امتحانات مدارس عرضه کرد و گفت امتحانات مدارس در زمان تعيين شده برگزار خواهد شد.






برچسب ها: بین الملل ، ایران ، سوریه ، گمرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.