سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدر: مانوئل در گرداب فوتبال ایران غرق شد

کارشناس فوتبال ايران گفت: پول هایی که در فوتبال خرج می شود بدون خروجی است

حمیدرضا صدر کارشناس فوتبال ایران در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص بررسی لیگ دوازدهم گفت: لیگ دوازدهم را می توان از زوایای مختلفی بررسی کرد اما موضوعی که در مرحله اول بسیار به چشم می خورد استقبال هواداران بود که از باب آمارهایی که در فصل گذشته دیده می شود قابل قبول نیست و این موضوع را می توان از تصاویر گرفته شده توسط رسانه ملی نیز مشاهده کرد و متوجه شد که چقدر استقبال هواداران از رقابت های فوتبال کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: حتی بازی های استقلال و پرسپولیس هم با تعداد هواداران کمی نسبت به سال های گذشته برگزار می شد که لیگ در این موضوع موفق نبوده است.

حمیدرضا صدر در خصوص هدر رفتن سرمایه ها و جذب بازیکن با قیمت بالا گفت: من نمی خواهم به نام باشگاه یا بازیکن اشاره کنم ولی بازیکنانی هستند که در طول فصل حتی یک بار هم بازی نکرده اند و نمی دانم پول و سرمایه ای که برای این افراد خرج می شود در صورت عدم خروجی چه فایده ای دارد. ما توقع داریم پولی که خرج می شود خروجی داشته باشد و چنین رفتارهایی به فوتبال و بدنه ورزش کشور آسیب می زند.

وی در ادامه تصریح کرد: فوتبال ایران از لحاظ ساختار درگیر یک چرخه هزینه و وقت شده است که این موضوع هم به ضرر باشگاه ها و حتی تیم ملی کشورمان است و من نمی خواهم در این خصوص به باشگاه پرسپولیس اشاره کنم که در شروع فصل زمانی که مانوئل ژوزه به پرسپولیس آمد یکی از مربیان خوبی بود که فوتبال خاور میانه آشنایی کامل داشت ولی نتوانست فوتبال کشورمان را به خوبی بشناسد و این مربی در چرخه و گرداب فوتبال ما غرق شد.

صدر در ادامه در خصوص حضور مربیان خارجی در ایوان گفت: استفاده از مربیانی که از لحاظ سطح فنی دارای کارنامه خوبی هستند می تواند کمک بسیار زیادی به فوتبال کشورمان کند اما باید به این نکته اشاره کنم که مشکلی که در حال حاضر گربیان گیر فوتبال کشورمان شده اهمیت ندادن به فوتبال پایه است که این موضوع صدمات زیادی را به لیگ کشورمان و حتی تیم ملی وارد می کند.

صدر در ادامه در خصوص کشف استعداد در فوتبال و لیگ کشورمان افزود: در چند سال اخیر پدیده ای نبوده که بتواند حداقل به تیم ملی کشورمان کمک کند و ما به همان بازیکنان قدیمی بسنده کردیم و این وظیفه باشگاه ها است که به کشف استعدادها کمک کنند.

وی در ادامه افزود: به عقیده من لیگ دوازدهم موفق نبوده است، نه از لحاظ ورود بازیکن ، مربی و حتی ورود تماشاگران به ورزشگاه ها و تمامی این موضوعاتی که به آن اشاره شد باعث شده تا نگاه مردم به فوتبال منفی شود.

وی در آخر در خصوص 16 تيمي شدن لیگ برتر افزود: اگر جنبه های اقتصادی را در این مورد مد نظر بگیریم شاید باید 16 تیم هم کمتر شود چون هزینه هایی که در فوتبال ایران انجام می شود خروجی کاملی ندارد و در آخر می توانم بگویم که فوتبال ما راه درازی را دارد تا به پیشرفت کامل برسد./آق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.