سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/برای نخستین بار در ایران

یک فیلمنامه از شهرکرد به جشنواره آمریکا راه یافت

نخستین بار در تاریخ هنر هفتم، یک فیلمنامه از هنرمند استان چهارمحال و بختیاری به جشنواره معتبر آمریکا راه یافت.

برای نخستین بار در تاریخ سینمای ایران، اثر محسن باقری دستگردی در Twin Rivers  Multimedia Festival  آمریکا حضور دارد.
بر اساس استانداردهای تعریف شده برای فیلمنامه نویسی، سناریست ها و فیلمنامه نویسانی می توانند در جشنواره های فیلمنامه نویسی معتبر حضور داشته باشند که اثر آنان به زبان تخصصی انگلیسی نوشته شده باشد و با وجود این استاندارد در Twin Rivers Multimedia  Festival  آمریکا، تنها آثاری اجازه ورود دارند که مبدا زبانی آنها انگلیسی باشد.
اما برای نخستین بار محسن باقری دستگردی موفق شد با فیلمنامه انیمیشن حباب به این جشنواره معتبر خارجی راه پیدا کند.
پیش از این هیچ فیلمنامه ای از ایران در جشنواره هایی در این سطح پذیرش نشده بود و تنها فیلم های ساخته شده به جشنواره های بین المللی راه می یافت.
این کارگردان جوان استان چهارمحال و بختیاری گفت:حضور این فیلمنامه به صورت رسمی از طریق دبیرخانه جشنواره دوشنبه شب اعلام شده است.
محسن باقری دستگردی یادآور شد: فیلمنامه انیمیشن کوتاه حباب، اکنون در بخش مسابقه بیستمین جشنواره Twin  Rivers Multimedia Festival  آمریکا حضور دارد.
وی، که تاکنون بیشترین جوایز فیلمنامه نویسی را به خود اختصاص داده است افزود: وقت آن رسیده است که حوزه فیلمنامه و فیلمنامه نویسی جدی گرفته شود و مسئولان نگاهی ویژه به جشنواره های فیلمنامه نویسی و تولید آثار فاخر داشته باشند.
باقری دستگردی اظهار داشت: با وجود نگارش فیلمنامه های متعدد، با این حال هنوز بودجه ای مناسب برای ساخت فیلمنامه هایش ندارد.
محسن باقری دستگردی هنر نویسندگی را از داستان کوتاه در سن 16 سالگی آغاز کرد و در انجمن سینمای جوانان فعالیت های هنری خود را ادامه داد.
وی، که پیش از این مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری بود در آذرماه سال 86 نخستین جایزه فیلمنامه نویسی را برای فیلمنامه سنگ قبری برای آب در جشنواره مدرسه عشق دریافت کرد.
فیلمنامه حباب، سال گذشته نیز در بخش مسابقه چهل و هشتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان ( دنا ) حضور داشت./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.