سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولين محک کاستا در بنگلادش

تيم ملي فوتبال بانوان در مهمترين رقابت رسمي مي بايستي در آسيا محک بخورد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ از زمان حضور هلن کاستا در تيم ملي بانوان اگرچه اردوهاي بسياري برگزار شده است اما قطع به يقين هنوز ملي پوشان نتوانستند در يک رقابت رسمي محک بخورند و شايد ارزيابي هلن کاستا سرمربي پرتغالي در اين مسابقات مهم تر از خود بازي ها باشد چراکه ما فوتبال بانوان را مي شناسيم و در صورت کوچکترين تغيير مي توانيم وجود هلن کاستا را بيشتر لمس کنيم.

تيم ملي فوتبال بانون مي بايستي در اولين ديدار خود به مصاف فيليپين برود.

ديدار تيم هاي ايران و فيليپين روز سه شنبه 31 ارديبهشت ماه در ورزشگاه دي ها کاي بنگلادش برگزار مي شود و اين اولين ديدار رسمي است که هلنا کاستا روي نيمکت تيم ملي مي نشيند.

البته تيم ملي فوتبال بانوان کشورمان روزهاي آتي با کشور ميزبان بنگلادش و تايلند نيز ديدار خواهد داشت تا نشان دهد با حضور کاستا پيشرفت بسزايي داشته است يا خير؟ هلنا کاستا که به کش و قوس فراوان در مورد مبلغ قراردادش توانست با فدراسيون به عنوان سرمربي قرارداد ببندد فرصت خوبي دارد تا با موفقيت در مسابقات آسيايي بنگلادش خودش را نشان بدهد.

البته تيم ملي بانوان در دو ديدار تدارکاتي در تهران تيم اردن را شکست داد تا کمي تغييرات احساس شود و مقام چهارمي در تورنمنت روسيه نيز از جمله موفقيت هاي فوتبال محسوب مي شود.

برتري مقابل روسيه، مولداوي، کره شمالي و ترکيه و کشست مقابل آمريکا و روماني نتايج اين تورنمنت بود که حاصل آن مقام چهارمي بود.

ليگ فوتبال بانوان نيز اگرچه در دومين سال متوالي با قهرماني شهرداري بم به پايان رسيد.

اما هنوز فاصله فوتبال و فوتسال در سطح بين المللي در بانوان وجود دارد و اميدواريم اگرچه مربيان خارجي خيلي در بحث فوتبال در کشورمان موفق نبوده اند اما در بخش بانوان شايد اين اتفاق نادر بيفتد و هلن کاستا بتواند منشا پيشرفت براي ملي پ وشان فوتبال بانوان باشد.

البته در بخش بانوان ما در رده زير 14 سال آسيا نايب قهرمان شديم و در رده زير 19 سال نيز نتايج قابل قبولي گرفتيم و سرآمد موفقيت هاي فوتسال بانوان نيز کسب مقام هفتمي در جام جهاني کوچک بود که در کشور پرتغال برگزار مي شد و از مهمترين رويدادهاي فوتسال سال 91محسوب مي شد.

تيم ملي فوتبال بانوان جوانان کشورمان نيز اگرچه نتوانسته در مرحله گروهي به مقام اول برسد اما بدون شکست و با يک پيروزي مقابل اردن و 2 تساوي مقابل ازبکستان و تايلند نتايج خوبي را با مريم ايراندوست بدست آورده اند.

اين ها همه گوشه اي از فعاليت هاي بانوان فوتبال در يک سال گذشته بود اميدواريم اين تعداد فعاليتها با حضور فريده شجاعي ادامه يابد و ما را تا مرز رسيدن به قله هاي آسيا بالا ببرد.

بانوان نشان داده اند مي توانند در بحث فوتبال و فوتسال خود را در آسيا نشان دهند و اين موضوع البته بستگي به ميزان توجه مسئولان فوتبال دارد.

چراکه فوتبال و فوتسال بانوان در حال حاضر بيشتر از هر مسئله اي مشکل مالي دارد معتقديم اگر مشکل پول در باشگاه هاي ما حل شود و اسپانسرهاي قدرتمندي براي فوتبال و فوتسال بانوان حذف شود اين ورزشکاران توانايي هاي بيشتري دارند و همه گير شدن اين رشته در بين افراد با توجه به اينکه بحث پوشش اسلامي اين ورزش حل شده است مي توانددر آينده پديده هاي زيادي را به فوتبال ايران ارائه دهد.

و اما در پايان وقتي به فوتبال آقايان در کشورمان تا اين حد توجه مي شود که يک فوتباليست با قرار داد يکساله اش مي تواند چند سال يک تيم فوتبال يا فوتسال بانوان را اداره کند نبايد توقع داشته باشيم که اين همه زحمات فوتسال و فوتبال بانوان به بار بشيند.

بايد فکري به حال وضعيت مالي در فوتبال و فوتسال بانوان کرد چه بسا در اين صورت روزي مي رسد که فوتبال و فوتسال بانوان در کسب نتايج درخشان يکي از افتخارات ما محسوب شود بازي هاي بنگلادش نقطه آغازي براي رقابت هاي رسمي است که اميدواريم هلن کاستا و شاگردانش در اين ديدار مهر تاييدي بر نوشته هاي ما و توانايي هاي خودشان بزنند و با اقتدار در گروهشان به مقام قهرماني برسند./آق
برچسب ها: کاستا ، فوتبال ، بانوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.