سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

رشد طلاق در اراک نسبت به سایر شهرستان های استان مرکزی کاهش یافت

حجت الاسلام حکمتعلی مظفری گفت: میانگین رشد آمار طلاق در شهرستان های استان پارسال 33 درصد بوده اما در اراک رشد این آسیب در حد 22 درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، وی اظهار کرد: اجرای این سند به صورت الگوی کشوری از ابتدای سال 91 کلید خورد و با اجرای 313 برنامه کلی و محوری با بیش از یکهزار برنامه، 15 میلیون پیامک اطلاع رسانی و 16هزار دوره آموزشی برای آگاهی زوج ها از تحکیم خانواده و پیشگیری از طلاق در اراک تلاش شد.
رییس کل دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: مسوولیت اجرایی این سند با دفتر امور اجتماعی استانداری استان مرکزی و با همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط بود و این سند برای نخستین بار در کشور و در مدت پنج سال با پیش بینی کاهش دو درصدی آمار طلاق در هر سال آغاز شده است.
حجت الاسلام مظفری بیان کرد: در پژوهش میدانی که در قالب این سند برای طلاق از 800 زوج جوان اراکی انجام شده 10 علت اصلی طلاق در اراک دخالت اطرافیان، اعتیاد، عدم مسوولیت پذیری، تنفر و بی علاقگی، سوء ظن زوجین، کمبود مهارت های زندگی، نداشتن مهارت حل مساله، بی توجهی به ارضای نیازهای عاطفی و جنسی و نداشتن مهارت ایجاد صمیمت عنوان شده است.
وی توضیح داد: در این پژوهش همچنین اعتیاد، بیکاری، فقر و داشتن روابط ناسالم از مهمترین عوامل اجتماعی طلاق عنوان شده است.
وی اضافه کرد: نبود شناخت حقوق متقابل زن و مرد و فرزندان در خانواده و کمبود مهارت های زندگی از عوامل فرهنگی و بی توجهی به سازگاری و مسوولیت پذیری از مهمترین عوامل فردی طلاق های ثبت شده در اراک است.
رییس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: نهادینه کردن تربیت اسلامی و آموزه های قرآنی در روابط خانوادگی و اجتماعی از مهمترین زیرساخت های تحکیم خانواده است و این مهم باید در حوزه توجه به نماز، عفاف و حجاب، ارتباط مشروع زن و مرد ، اخلاق اسلامی کار و احترام متقابل افراد پیگیری شود/س

برچسب ها: رشد ، طلاق ، کاهش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.