سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

راه‌اندازی 32 واحد تولید قارچ خوراکی در اردبیل

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: ما در راستای خلق حماسه اقتصادی و در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و اقتصادی تلاش می‌کنیم تا 32 واحد تولید قارچ خوراکی را راه‌اندازی کنیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران حمید امیریان اظهار داشت: ما با 12 ساعت آموزش به علاقمندان و روستاییان به آنها اعلام می‌کنیم که حتی در مجموعه‌های خانگی و آپارتمانی خود نیز می‌توانند به صورت محدود تولید قارچ را مدنظر داشته باشند چرا که خوردن قارچ که دارای ویتامین فراوان و بهترین جایگزین گوشت می‌باشد امروز باید در جامعه ما ترویج پیدا کند.

امیریان افزود: ما این فرهنگ را حتی در پادگان‌‌ها و مکان‌های نظامی جا انداخته‌ایم به طوری که هفته‌ای دو بار خوردن قارچ در پادگان‌های نظامی اجباری شده است و در اکثر فروشگاه‌ها نیز عرضه آن صورت می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه از هشت واحد تولید قارچ در استان تنها یک واحد فعال بوده و هفت واحد دیگر غیر‌فعال است، خاطرنشان کرد: ما با فعال کردن 32 واحد نیمه‌صنعتی و سنتی خود می‌توانیم تمهید لازم را فراهم کنیم تا مردم از این ماده خوراکی بیشتر استفاده کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل یکی دیگر از طرح‌های توسعه‌ای کار‌آفرینی و اشتغال‌زایی را تولید محصولات باغی و تبدیل آن به صنایع تبدیلی، بسته‌بندی صیفی‌جات و سبزیجات اعلام کرد و ابراز داشت: در این زمینه 80 کارگاه و صنایع کوچک را پیش‌بینی کردیم تا در سطح استان با هدف اشتغال‌زایی و اتکا در تولید به وجود آوریم.

امیریان تصریح کرد: ما برای پنج طرح توسعه‌ای خود در سال جاری با هدف اشتغال و ارتقای تولید بررسی‌ها و هدف‌گذاری‌های لازم را انجام دادیم و تسهیلات بانکی را نیز مهیا می‌کنیم تا این طرح‌ها به مرحله اجرا برسد.

این مسئول گفت: پنج طرح دیگر را نیز امسال در دستور ترویج و آموزش قرار دادیم که شامل طرح گلخانه کوچک خانگی با هدف تولید صیفی‌جات و پرورش گل،‌ پرواربندی دام سبک و سنگین، ‌کشت زعفران در برخی از شهرهای مستعد، تولید عسل و پرورش ماکیان به ویژه بوقلمون و شتر‌مرغ، اردک و غاز است که به نظر می‌رسد در این زمینه زیر‌ساخت‌ها باید فراهم شده تا از سال‌های آینده تحقق عملی آن را شاهد و ناظر باشیم.

وی تصریح کرد: ما در تفاهم‌نامه‌های خود با سایر دستگاه‌ها و ادارات دنبال سود و زیان نیستیم بلکه عمده هدف ما این است که در کارهای عام‌المنفعه و بهره‌بردار عمومی ورود پیدا کرده و در عمل ثابت کنیم که روحیه بسیج روحیه کار و تلاش، محرومیت‌زدایی و حفظ آمادگی در تمام عرصه‌هاست.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل ادامه داد: ما معتقدیم محرومیت‌زدایی با حداقل قیمت کمک به دولت است و بسیج سازندگی بازوی اجرایی خوبی می‌تواند برای دولت در پروژه‌ها و طرح‌های بر زمین مانده باشد.

امیریان در پایان خاطرنشان کرد: ما حتی در بسیاری از پروژه‌ها به نصف قیمت پیمانکاری و شرکت‌‌های عمرانی کار عمران و آبادانی را انجام می‌دهیم چرا که هدف اصلی ما محرومیت‌زدایی و انجام کارهای عام‌المنفعه است و در اهداف بعدی ما کسب در‌آمد قرار دارد.
برچسب ها: اردبیل ، قارچ ، خوراکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.