سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

تمدن بدون دین مداری و ارزش های دینی ناقص است

آیت الله حائری شیرازی با تاکید بر اینکه تمدن بدون دین مداری و ارزش های دینی ناقص است افزود: اگرچه علم موجب پیشرفت در جامعه می شود اما در تمدن علم بدون دین و تعهد امنیت که از شاخص های اصلی پیشرفت و توسعه است ایجاد نخواهد شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، آیت الله حائری شیرازی با تاکید بر اینکه تمدن بدون دین مداری و ارزش های دینی ناقص است افزود: اگرچه علم موجب پیشرفت در جامعه می شود اما در تمدن علم بدون دین و تعهد امنیت که از شاخص های اصلی پیشرفت و توسعه است ایجاد نخواهد شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: به عنوان مثال جامعه علمی بدون دین و تعهد که به توان ساخت بمب هسته ای برای جلوگیری از حمله دیگران به کشورش دست یافته است چه تضمینی وجود دارد که خود عاملی برای حمله به دیگران نشود؟
آیت الله حائری شیرازی افزود: در رشته های مدنی و علمی برای تحقق اهداف باید جامعیت وجود داشته باشد و نگاه غیر جامع و بدون ارزش ها نتیجه معکوس دارد.
وی با بیان اینکه نگاه تعبدی صرف بدون حرکت به سمت علوم نوین و دانش بشری از مصیب های جوامع شرقی در گذشته بود گفت: منابع دینی و مبانی ارزشی در دین اسلام همواره بر توجه به علوم و دست یابی به موفقیت در عرصه های علمی تاکید دارند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در مقابل دنیای غرب با بی توجهی به مبانی ارزشی و دینی تنها به پیشرفت در عرصه علوم فنون اکتفا کرد که در واقع این امر از مصیبت های جامعه غربی بود که منجر به بروز مشکلات فراوانی برای آنها شد./س
برچسب ها: قم ، تمدن ، دین مداری ، ناقص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.