سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

خانواده، سرآغاز مسیر تعالی انسان است

مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی گفت: خانواده سر آغاز حرکت انسان در مسیر تعالی و منشاء رشد فضایل اخلاقی است


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی، رضا خوراکیان در آستانه روز جهانی خانواده با تأکید بر اهمیت خاص دین مبین اسلام به خانه و خانواده اظهار داشت: خانواده، نخستین و مهم ترین نهاد تربیت آدمى و همچنین آغازى براى صعود به قله هاى انسانیت و پیمودن پله هاى تعالى است.

وی ادامه داد: خانواده، مهم ترین نهادی است که فرد در آن پرورش می یابد بنابراین سرمایه گذاری و توجه هرچه بیشتر به این نهاد مقدس، در صدر رسالت معلمان به ویژه پیامبران و پیشوایان ادیان قرار داشته است.

وی با اشاره به روز جهانی خانواده، این روز را فرصت مناسبی برای ارتقای سطح آگاهی عمومی در مورد مسائل مربوط به خانواده و بسط آن در جوامع مختلف عنوان کرد و گفت: هدف از گرامیداشت این روز، اهمیت جوامع جهانی به خانواده به عنوان اصلی‌ترین رکن جامعه و برطرف کردن مواردی است که در دنیای امروز این کانون گرم زندگی را تهدید می‌کند.

مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی افزود: خانواده، کوچک ترین واحد اجتماعی و در عین حال، بزرگ ترین و اثرگذارترین واحد تربیتی در جوامع به شمار می آید، به گونه ای که می تواند منشأ تحول فردی و اجتماعی و رشد ارزش های انسانی در میان اعضای آن باشد.

وی با تأکید بر اهمیت دین مبین اسلام و انبیاء الهی بر خانواده و تلاش برای حفظ ارکان آن، گفت: خانواده فضایى را فراهم می کند که در آن ارزش هاى اخلاقى و اجتماعى از نسلى به نسل دیگر منتقل مى شود و اسباب رشد و تعالى انسان را به وجود مى آورد.

خوراکیان ادامه داد: اگر گام نخست در تشکیل خانواده سنجیده برداشته شود؛ یعنی افراد در انتخاب همسر، معیارهای ارزشی، اخلاقی و ایمانی را در نظر بگیرند سیر حرکتی خانواده به سوی تشکیل خانواده ای مطلوب و تعالی بخش خواهد بود.

وی با بیان این مطلب که خانواده، هویت جامعه و نشانه هاى امت را بر دوش مى کشد، خاطر نشان کرد: گر خانواده به انحراف، بدى ها و پراکندگى گرایش داشته باشد، جامعه به سوی تزلزل و انحطاط حرکت می کند و اگر زمینه این انحراف ها بیشتر شود، جامعه به گمراهى و تباهى کشیده خواهد شد.

مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی افزود: اهمیت خاص دین مبین اسلام به خانه و خانواده و نگاه جدید مسئولان به مشکلات و مسائل مربوط به خانواده راهکارهای مفیدی را در این زمینه به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: در همین راستا موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی به عنوان نهادی ترویجی با دغدغه های فرهنگی، اقدامات زیادی را در زمینه دانش‌افزایی خانواده‌ها در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در سال های اخیر به انجام رسانده است که از آن جمله می توان به تولید و انتشار محصولاتی همچون کتب آموزشی و نرم افزارهای چند رسانه ای با محوریت خانواده اشاره کرد.

شایان ذکر است که مجمع جهانی سازمان‌ملل بر اساس قطعنامه ای، 15 مه برابر با 25 اردیبهشت ماه را روز جهانی خانواده اعلام کرده است و در ایران اسلامی نیز همچون دیگر کشورهای جهان، دولت و مردم با گرامیداشت این روز حمایت خاص خود را از کانون گرم خانواده اعلام می‌دارند.

برچسب ها: مشاوره ، پژوهش ، آستان قدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.