سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تويسركاني:

تحقق پیشرفت با روزمرگی امکان پذیر نیست

رئیس سـازمـان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: رشـد و پیشرفت جز در سایه برنامـه ریزی حادث نمی‌شود و با روزمرگی نمی‌توان به تعالی دست یافت.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگارن، "احمد تویسرکانی" در دیدار رئیس و اعضای هیئت مدیره جدید کانون سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی با اشاره به نقش و اهمیت برنامه ریزی در تمامی ارکان جامعه، اظهار: رسیدن به رشد، پیشرفت و تعالی نیازمند برنامه ریزی و اجتناب از روزمرگی است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: شناسایی ایرادات و بررسی نقاط ضعف و قوت در اجرای تصمیمات و سیاست‌ها سرعت در رسیدن به اهداف و انجام کیفی امور را به همراه دارد.

معاون رئیس قوه قضائیه با اشاره به برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان ثبت اسناد و املاک طی سال های اخیر در جهت بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی گفت: شکاف کاذبی که به دلایل گوناگون بین دو حوزه دفاتر اسناد رسمی و سازمان ایجاد شده بود، هم اینک در سایه فهم مشترک از بین رفته و در فضای کنونی زمینه ارائه خدمات بیشتر به جامعه فراهم است.

وی اظهار داشت: افزایش کمّی دفاتر اسناد رسمی در مقطعی از زمان در دستور کار قرار گرفته که تابع شرایط و مقتضیات آن مقطع زمانی بوده؛ لکن این امر از ابعاد گوناگون در شرایط فعلی قابل بررسی است و البته توسعه دفاتر نباید با نقض مواردی از قانون دفاتر اسناد رسمی همراه باشد.

تویسرکانی افزود: آراء دیوان عدالت اداری قابل احترام و از جایگاه مهمی برخوردار است امّا انتظار این است که در رسیدگی به شکایات جمیع جهات قانونی از جمله وظایف و مسئولیت‌های مدیران در جهت ارتقاء سلامت اداری و اجرای دقیق مقررات مورد عنایت قرار گیرد.

وی با تأکید بر ضرورت راه اندازی و تشکیل کانون‌های سردفتری استان‌ها گفت: بخش زیادی از مشکلات موجود در سطح استان‌ها و رفع ابهامات سردفتران و دفتریاران از طریق آموزش‌های حرف‌های و افزایش سطح علمی با اهتمام کانون‌های استانی برطرف می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک بر دقت در تنظیم بودجه کانون و گزارش تفریغ بودجه و توجه به نیازهای استان‌ها و نیز اصلاح نظام بیمه‌ای سردفتران و دفتریاران تاکید کرد.

وی دقت در نیازسنجـی و تخصیص اعتبارات به استان‌هـا را از اهمیت زیـادی برخوردار دانست و گفت: تنقیح مقررات و بخشنامه های صادره و همچنین ارتقاء کیفیت ارایه خدمات با بهره مندی از فن آوری‌های نوین، از نیازهایی است که کانون سردفتران باید در انجام آن به خوبی نقش ایفا کنند.
گفتني است؛ در ابتدای این دیدار محمدرضا دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی به طرح موضوعات در دستور کار کانون و خانواده بزرگ دفاتر اسناد رسمی پرداخت و گفت: دفاتر اسناد رسمی از جایگاه مهمی در جامعه برخور دارند که باید تلاش کرد تا اهمیت و نقش و کارکرد این حوزه بیش از پیش به مردم و مسئولان شناسانده شود.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.