سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

قرار نیست هرچه ابرقدرت‌ها بگویند ما تسلیم شویم

عضو مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه اقتصاد ما به روابط و سیاست خارجی وصل می‏ شود، گفت: هدف این نیست که هر چه ابر قدرت‏ها بگویند ما تسلیم شویم اما با دعوا و اخم نیز چیزی درست نمی ‏شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت ‏الاسلام حسن روحانی در جمع فعالین اقتصادی اظهار داشت: باید اساس و ریشه مشکلات را در زمینه عدم فعالیت خوب صنعت کشور بیابیم.

وی با اشاره به اینکه امروز باید بخش صنعت و اقتصاد خود را با کشورهایی چون مالزی، کره جنوبی و ترکیه مقایسه کنیم، خاطر نشان کرد: مشکلات باید ریشه‏ یابی شود.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه کارهای بزرگی در کشور شده است و هدف ما بیان عدم تلاش دولت‏های گذشته در کشور نیست، اضافه کرد: اقدامات خوبی در طول دولت‏ها در کشور صورت گرفته است.

* اساس برنامه سوم توسعه افزایش صادرات غیر نفتی بود

وی با بیان اینکه اساس برنامه سوم توسعه بر مبنای افزایش صادرات غیر نفتی بوده است، تصریح کرد: چارچوب‎هایی را در برنامه سوم گنجاندیم تا صادرات غیرنفتی فعال شود اما هنوز مشکل داریم.

حجت‏الاسلام روحانی با اشاره به اینکه 85 درصد از اقتصاد ایران دولتی است این امر خود ام‏الامراض اقتصاد کشور است، ادامه داد: ما هنوز در حال و هوای شوروی سابق و دنیای شرق و غرب قرار داریم.

وی افزود: در دنیای صنعت و اساسا تولید، دولت یک تولید کننده خوبی نیست.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه باید تولید را به مردم واگذار کرد، یادآور شد: دولت باید خود را کنار کشیده و تولید را رها کند.

وی با بیان اینکه در آزادترین اقتصادهای دنیا دولت باید نوعی نظارت و هدایت و حمایت داشته باشد، اذعان داشت: این امر قابل قبول است.

* اجرای اصل 44 انقلاب بزرگی در بخش اقتصاد ایران بود

حجت ‏الاسلام روحانی مهم‏< font="">ترین<> اصل را فعال شدن بخش خصوصی برشمرد و گفت: اگر اصل 44 در کشور اجرا می‏شد انقلاب بزرگی در بخش اقتصاد رخ می‏داد.

وی با تاکید بر اینکه کار دنیای اقتصاد بدون رقابت آزاد و سالم پیش نمی‏رود، خاطر نشان کرد: با انحصار، اقتصاد کشور درست نمی ‏شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انحصارها را باید برداشته و زمینه ‏های رقابت آزاد را فراهم کنیم، ادامه داد: عدم رقابت آزاد یکی از عوامل گرانی‏ها در کشور محسوب می‏شود.

وی اضافه کرد: وقتی نقدینگی در کشور یک مرتبه شش یا هفت برابر می ‏شود، آثار تورم نیز نمایان می ‏شود.

* عامل اصلی کیفیت و قیمت کالا رقابت آزاد است

حجت‏ الاسلام روحانی با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی و تاثیرگذار در کیفیت و قیمت کالاها رقابت آزاد است، اظهار داشت: رقابت آزاد سبب افزایش کیفیت و کاهش قیمت‏ها می‏شود.

وی یادآور شد: اقتصاد اسلامی نیز اقتصاد آزاد و عادلانه است و چیزی به نام اقتصاد دولتی در دین اسلام دیده نمی ‏شود.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت باید به حامی بخش خصوصی تبدیل شود نه اینکه رقیب آن باشد، ادامه داد: بخش خصوصی هرگز نمی‏تواند با بخش دولتی رقابت کند.

وی با اشاره به اینکه اگر این موضوع برطرف نشود معضل بخش اقتصاد حل نمی‏شود، اضافه کرد: اقتصادی پیشرفت می‏کند که اهدافی در بازار خارجی داشته باشد، افزود: باید قدرت رقابت با دنیا را داشته باشیم.

حجت ‏الاسلام روحانی با بیان اینکه اگر می ‏خواهیم اقتصاد ما توسعه‏ گرا شود باید روابط ما با دنیا متعادل باشد، تصریح کرد: با اخم و جنگ و دعوا با دنیا وضع اقتصاد درست نمی‏شود.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اقتصاد به روابط و سیاست خارجی ما وصل می‏شود، اذعان داشت: هدف این نیست که هر چه ابر قدرت‏ها بگویند ما تسلیم شویم اما با دعوا و اخم نیز چیزی درست نمی‏ شود./ج1

برچسب ها: ابرقدرت ، معضل ، ریاست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.