سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبار ویژه روزنامه‌های چهارشنبه

از علت استعفای کاندیداهای دولت تا مصوبه جديد دولت براي تکميل نيروگاه بوشهر

سايت ميرحسين: نامزدي هاشمي چنگي به دل مردم نزد،دیپلماتی که به حلقه لندن مشاوره می‌داد،دولت اصلاحات مطلوب بهائیت بود!،لنکرانی حق انصراف ندارد،پاسخ منفی درخشنده به مشایی،زمان رسیدگی به پرونده دو مداح مشهور،گزینه‌های جدید اجرای مناظره‌ها،پای مجری کودک به انتخابات باز شد،اقدام ضربتي براي کسر بدهي هاي کتابخانه ها از شهرداري کلانشهرها،مشايي جاي ثمره نشست؛ هاشمي قهر كرد،عدم كفايت سياسي احمدي‌نژاد براي مجلس محرز است،لغو نشست دانشجويي آيت الله هاشمي،انتقاد از واردات کاغذ توسط یک موسسه وابسته به شهرداری تهران،از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.   

*کیهان:

کيهان چي فکر مي‌کند؟يعني اپوزيسيون گاگول است؟!

شبکه صهيونيستي بالاترين 20 دليل براي تحريم انتخابات را برشمرد و از جمله حمايت کيهان از مشارکت عمومي در اين حماسه را يکي از دلايل خود عنوان کرد.اين شبکه صهيونيستي دلايل زير را علت مخالفت خود برشمرده است:

 1- مگه ر‌ا‌ي‌ها را مي‌شمارند؟،2- کيهان داره داد ميزنه که برين راي بدين، 3- استدلال‌هاي خنده‌دار مي‌کنند که با راي دادن همه چيز متحول خواهد شد، 4- ما رو ببخشيد گاگول فرض کردن، 5- مردم براي هاشمي نمي‌ريزن تو خيابون، 6- چند ساله دارن نقشه مي‌کشن چطور مارو بکشونن پاي صندوق، اين خودش اهميت تحريم رو نشون ميده.

بالاترين در ادامه دلايل مشعشع خود مي‌افزايد: تحريم گسترده نشون ميده شعور داريم، تحريم گسترده نشون ميده هنوز بر عليه رژيم متحد هستيم و به کشته‌هامون خيانت نمي‌کنيم.

سايت ميرحسين: نامزدي هاشمي چنگي به دل مردم نزد

يک پايگاه اينترنتي وابسته به فتنه سبز که نظرات ميرحسين موسوي را نمايندگي مي‌کند و از پاريس مديريت مي‌شود، در گزارشي نوشت: شور و شوقي که ورود هاشمي در ميان اصلاح‌طلبان و عده‌اي از روشنفکران ايجاد کرده، در ميان مردم ديده نمي‌شود.

کلمه که مدعي است خبرنگارش در سطح شهر با مردم گفت‌وگو کرده، از قول يک مخالف مي‌نويسد: مردم مثل مردم کوفه‌اند[!] من به قبر پدرم بخندم اگر رأي بدم. به رأي من و شما نيست، مثل سال 88 مردم به مردم کوفه مي‌مونند، يه دفعه تو اوج صميميت ميگن بريم رأي بديم. ما مونديم اين ملت [...] چطور با اين گراني و مخارج سنگين زندگي مي‌کنند، صداشون هم درنمياد.

کلمه از قول يک نفر ديگر که بازاري معرفي کرده نوشته‌«هاشمي بياد اوضاع بهتر ميشه اما انگار سنش نمي‌خوره» و از قول ديگري نقل کرده «موسوي اگر دندان رو جيگر مي‌گذاشت الان رئيس‌جمهور مي‌شد. و الان نوبت موسوي بود که زهرش را بريزد.»

اين سايت گروهکي همچنين از قول يک سبز مخالف حضور انتخابات نوشته «اين مردم که من ديدم باز هم رأي مي‌دهند، هر چقدر تو چاه مي‌افتند باز مي‌آيند... اگر هاشمي بخواهد رأي بياورد، رأي قشر سرمايه‌دار را مي‌آورد، قشر فقير به او رأي نمي‌هند. بدبختي همين است».
يادآور مي‌شود استناد سايت گروهکي کلمه به عبارت «مردم کوفه» در حالي است که سران فتنه سبز در ماجراي حرمت‌شکني روز عاشورا (6 دي سال 1388) در صف حرمت‌شکنان ايستادند و خود روي مردم کوفه را به اعتبار تظاهر به خط امام و همراهي با يزيد صفتان سفيد کردند. از جمله شعارهاي مردم در حماسه نهم دي، «لعن علي عدوک يا حسين- خاتمي و کروبي و ميرحسين» بود.

مافيا بازي اصلاح‌طلبان در شوراي شهر منحله تهران

محمود عليزاده طباطبايي در آستانه چهارمين دوره انتخابات شوراي شهر به بازگويي برخي اتفاقات سياه در اولين شوراي شهر تهران و انحلال آن توسط خود اصلاح‌طلبان پرداخت.

وي که خود عضو اولين شوراي شهر تهران بوده، در مصاحبه با تسنيم گفت: زماني که آقاي غرضي و خانم کديور از شوراي شهر استعفا داده و به مجلس رفتند آقاي نوري به اين ماجرا اعتراض داشت، ولي يک مرتبه خود آقاي نوري هم استعفا داد و در تشريح اين کارش مي‌گفت که مجلس ششم مجلس حساسي است، اگر هاشمي رئيس مجلس شود نياز به آن است که من کنارش باشم و با اين توجيه شورا را رها کرد. در حقيقت رفتن آقاي نوري باعث از هم پاشيدن شورا شد.

وي با متهم کردن وزارت کشور خاتمي گفت: در حقيقت آقاي خاتمي مسائل شورا را زياد جدي نگرفت، در دور نخست فعاليت شوراها بيشترين مقاومت از سوي وزارت کشور بود چرا که اين وزارتخانه دوست داشت شهردار را خودش انتخاب کند.

وکيل خانواده هاشمي مي‌افزايد: همان افرادي که الويري را مجبور به استعفا کرده بودند ملک‌مدني را انتخاب کردند، هر بار که انتخاب ملک‌مدني به عنوان شهردار تهران مطرح مي‌شد آقاي عطريانفر با اين موضوع مخالفت مي‌کرد، سال 80 بود که کرباسچي به ملاقات من آمد و پرسيد چرا عطريانفر با انتخاب ملک‌مدني به عنوان شهردار مخالف است؟ اين فرد، مدير است، کرباسچي معتقد بود که عطريانفر فردي را به عنوان شهردار تهران مي‌خواهد که در مشتش جمع شود... يکي از دلايل عمده برکناري ملک‌مدني از شهرداري تهران مقابله با رانت‌خواري اعضاي شوراي شهر بود.

عليزاده طباطبايي اين را هم گفته که «شوراي شهر چالش بسياري با دولت و شهرداري داشت و يک عده منافعي داشتند که اقتضا مي‌کرد اين چالش‌ها باشد، افرادي نيز از بيرون تحريک مي‌کردند بنابراين شاهد بوديم که چه برنامه‌هايي را بر سر ملک‌مدني شهردار وقت تهران پياده کردند. مجلس ششم بايد از شورا تحقيق مي‌کرد، بنده در آن زمان بيان کردم اعضاي تيم تحقيق و تفحص مجلس دنبال فروش تراکم و زد و بند هستند، کروبي رئيس وقت مجلس به بنده گفت اين چه حرفي است که زده‌اي؟ ولي بنده به صورت مستند پروژه‌هايي را که تيم تحقيق و تفحص در ذهن داشتند براي کروبي بازگو کردم.»

با پيروزي‌هاي ارتش ورق برگشت؛مردم سوريه معارضان را خارجي مي‌دانند

يک تحليل‌گر غربي، رايزني‌هاي اخير آمريکا در زمينه جست‌وجوي راه حل سياسي براي بحران سوريه را نتيجه پيروزي‌هاي ارتش و نيروهاي تحت امر بشار اسد توصيف کرد.

جان وايت در مصاحبه با تارنماي تلويزيون روسيه (آرتي) گفت: پيشروي‌هاي اخير ارتش سوريه در بازپس‌گيري مناطق اشغال شده توسط شورشيان آن کشور، غرب را به وحشت انداخت تا رايزني‌هاي جديدي را براي حل بحران سوريه آغاز کنند.

وي گفت: تحولات جديد در سوريه، مقامات کشورهاي غربي را به مسکو کشاند تا دور جديد از مذاکرات مربوط به حل بحران در اين کشور را با مسکو آغاز کنند. از آنجايي که فرايند استقرار صلح در سوريه به نفع غربي‌ها پيش نمي‌رود، مقام‌هاي انگليس، فرانسه و آمريکا وادار شدند به مذاکرات روي آورند.

وي مي‌افزايد: مردم سوريه معتقدند گروه‌هاي نظامي و شبه نظامي که با دولت مرکزي مي‌جنگند خارجياني هستند که از اردن، ترکيه و عراق آمده و هيچ سنخيتي با ملت سوريه ندارند.همچنين به اعتقاد وي، غربي‌ها اميدوارند تا با مذاکره با روس‌ها و جلب نظر آنها، راه‌هاي ارتباطي ميان نيروهاي مقاومت شامل سوريه، ايران و حزب‌الله را در منطقه محدود کنند.

وي افزود: غربي‌ها پيشتر، از طريق پشتيباني مالي و تسليحاتي کشورهايي چون قطر، عربستان سعودي و اردن نفوذ نظامي خود را در سوريه عملي کرده بودند ولي پيشرفت‌هاي اخير ارتش سوريه نه تنها طرح‌هايشان را به بن‌بست کشاند بلکه تبليغات منفي آنها عليه اسد را در ميان مردم سوريه خنثي کرد.

همزمان روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشي تأکيد کرد: سوريه با حمايت ايران و روسيه، روند جنگ را به نفع خود تغيير داده است. بشار اسد با اتخاذ تاکتيک‌هاي تازه در جنگ با شورشيان و به يمن حمايت‌هاي بي‌دريغ ايران و روسيه و نيروهاي حزب‌الله در حال تغيير دادن جريان جنگ است. نيروهاي دولت سوريه با هدايت و انرژي جديدي که اخيراً در نقاط مهم و استراتژيک به دست آورده‌اند، شاهد موفقيت‌هاي بي‌سابقه‌اي بوده‌اند.

در شرق دمشق که اسد در حال بازپس‌گيري آن از دست شورشيان است، «ارتش آزاد سوريه» که خوب سازماندهي نشده است با ميليشياي وابسته به رژيم اسد در حال جنگ است. نيروهاي وفادار به اسد فشار زيادي بر شورشيان در اين ناحيه وارد آورده‌اند و در حال منزوي کردن آنها يکي پس از ديگري و قطع راه‌هاي تدارکاتي آنها هستند. دولت سوريه شبکه‌هاي مردمي را در اطراف شهرهاي دمشق، شهرهاي ساحلي لاذقيه و طرطوس در شمال غرب پايتخت و نقاط شهري که مهم‌ترين راه‌هاي مواصلاتي و تدارکاتي کشورند، داير کرده است.

نيويورک تايمز: تحريم‌ها راه به جايي نبرداما خصومت ايراني‌ها را افزايش مي‌دهد

روزنامه نيويورک‌تايمز تحرکات کنگره براي تشديد تحريم‌ها عليه ايران را باعث سرسختي بيشتر مواضع جمهوري اسلامي عنوان کرد.
اين روزنامه در گزارشي نوشت: قانونگذاري جديد کنگره آمريکا براي مسدود کردن ذخاير ارزي ايران در خارج هم حامل پيام منفي براي رهبران ايران است و ايراني‌ها را بر سر مواضعشان محکم خواهد کرد و هم خطر افزايش خصومت ايرانيان با غرب را به دنبال دارد.

روزنامه نيويورک تايمز روز پنج‌شنبه در گزارشي به قلم «ريک گلدستون» ضمن اشاره به قانون جديد در دست تصويب کنگره آمريکا مبني بر قطع ذخاير ارزي ايران در بانک‌هاي خارجي، تحليل منتقدان را پيرامون اين قانون جديد منعکس کرده است. کنگره مي‌گويد که ايران قادر است با بهره‌برداري از ذخاير ارزي خود در بانک‌هاي خارجي حتي بدترين اثرات تحريم‌ها را هم خنثي سازد، چرا که اين ذخاير ارزي خارج از دسترس محدوديت‌هاي اعمال شده است.

بر اين اساس، جمعي از سناتورها از هر دو جناح حاکم بر کنگره، قانوني را براي تصويب تسليم سنا کرده‌اند که در صورت تصويب، دسترسي ايران به ذخاير ارزي‌اش در بانک‌هاي خارجي را که بالغ بر 100 ميليارد دلار مي‌شود و بيشتر به يورو مي‌باشد، قطع مي‌کند.
با تصويب اين قانون، هر موسسه مالي خارجي که قراردادهاي مالي به نفع «بانک مرکزي ايران» و يا هر شخصيت ايراني که نامش در فهرست سياه تحريم‌ها گنجانده شده، منعقد کند با اقدامات تنبيهي روبرو خواهد شد.

اين روزنامه مي‌نويسد: منتقدان مي‌گويند که قانون جديد خطر خصومت ايرانيان را با غرب به دنبال دارد چرا که آنها را متقاعد مي‌سازد نيت واقعي تحريم‌ها مذاکرات هسته‌اي نيست بلکه تغيير رژيم است. به اعتقاد منتقدان، قانون جديد کنگره به جاي آن که بر رهبران ايران براي انعطاف بيشتر فشار وارد آورد، صرفا آنها را بر ايستادگي بر سر مواضعشان محکم‌تر مي‌کند.نيويورک تايمز تصريح کرد: تحرکات اخير در حالي انجام مي‌شود که اکنون کار اين تحريم‌ها در متقاعد کردن ايران به عقب‌نشيني زير سؤال است.

اردوغان چوب مشورت‌هاي قطر و عربستان را مي‌خورد

يک روزنامه لبناني در گزارشي نوشت اردوغان در پروژه احياي امپراتوري عثماني به پايان خط رسيده است.
روزنامه الاخبار نوشت: اردوغان در مصاحبه با شبکه ان‌بي‌سي گفته بود اگر واشنگتن تصميم به مداخله نظامي در سوريه بگيرد، ترکيه در خط مقدم خواهد بود اما بلافاصله مشاور وي تصريح کرد که منظور اردوغان احتمال استفاده حکومت سوريه از سلاح شيميايي بوده است.
الاخبار مي‌افزايد: در ديدار وزير امور خارجه آمريکا با وزير امور خارجه روسيه دو طرف توافق کردند تا همه تلاش‌هاي خود را به کار بگيرند تا در پايان ماه جاري ميلادي نشستي ويژه براي حل بحران سوريه تشکيل شود.

اردوغان و وزير امور خارجه او از مخالفان سرسخت اين نشست هستند چرا که در اين صورت ثابت مي‌شود سياست‌هاي آنها در سوريه همگي شکست خورده است. مي‌توان گفت آرزوي اردوغاني با برگزاري نشست بين‌المللي ويژه سوريه به پايان راه مي‌رسد، به ويژه اگر بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه در منصبش باقي بماند.

در آن صورت همه مجبور خواهند شد تا در سياست‌ها و حساب و کتاب‌هاي سابق خود در مورد سوريه و به طور کل منطقه تجديدنظر کنند به ويژه پس از آن که با حمايت منطقه‌اي (ايران و حزب‌الله) و بين‌المللي (روسيه و چين) ثبات مجددا به سوريه بازگردد. اسد ثابت کرد از بسياري که در اين بازي شکست خورده‌اند باهوشتر است و براي سوريه و از طريق آن کل منطقه حساب‌هاي بسيار دقيق‌تري دارد.

روزنامه لبناني مي‌افزايد: سؤالي که الان مطرح است، اين است که اردوغان چگونه مي‌خواهد براي خطاي فاحشي که در سوريه مرتکب شده، افکار عمومي ترکيه را قانع کند. همچنين برايش بسيار سخت خواهد بود تا از عبارات و کلماتي که شخصا عليه اسد به کار برد و نشان داد که همگي نتيجه عکس در بر داشته‌اند، عقب‌نشيني کند، عبارت‌هايي که به اعتقاد بسياري از تحليلگران، سياستمداران و روزنامه‌نگاران ترک و خارجي بيش از همه بيانگر خشم شخصي او بودند. اکنون ثابت شده که اردوغان و داووداوغلو نمي‌فهمند يا نمي‌توانند نشانه‌هايي که از بحران سوريه وجود دارند را درک کنند براي اين که مشاوران آنها را عموما عربستان و قطر و مخالفان نظام سوريه تشکيل داده‌اند.

*وطن امروز:

دیپلماتی که به حلقه لندن مشاوره می‌داد

منابع قضایی در ایران می‌گویند اتهام یک دیپلمات ایرانی که اخیرا دستگیر شده «تلاش برای ارائه مطالب کشور» به جریان‌های شناخته شده ضدانقلاب در خارج از ایران بوده است. «باقر- الف» دیپلمات ایرانی که مدتی مسؤولیت دبیرخانه سازمان همکاری‌های اقتصادی در استانبول ترکیه را بر عهده داشته است، اخیرا توسط یک نهاد امنیتی بازداشت شده است.

منابع غربی مانند خبرگزاری رویترز و همچنین بسیاری از پایگاه‌های اینترنتی مرتبط با ضلع خارجی فتنه مانند جرس و کلمه با انتشار این خبر سعی کردند این موضوع را با مساله انتخابات در ایران گره بزنند ولی منابع قضایی در داخل کشور که «ایران هسته‌ای» با آنها گفت‌وگو کرده، می‌گویند اتهام این فرد انتقال اطلاعات است. این گزارش‌ها نشان می‌دهد که «باقر-الف» که کارمند دفتر مطالعات وزارت امور خارجه است با نام مستعار با «میرمحمود- میم» یکی از نزدیکان سران فتنه در ارتباط بوده و خواهان آن بوده است که اطلاعاتی را به رهبران فتنه منتقل کند تا انسجام درونی آنها بیشتر شود.

وی همچنین با چهره‌های اصلی ضدانقلاب خارج از کشور مانند احمد صدری، مرتضی کاظمیان، اردشیر امیرارجمند و محسن کدیور ارتباط داشته است. «باقر- الف» سال‌ها قبل عضو جنبش مسلمانان مبارز بوده و ارتباطات جدی با نهضت غیرقانونی آزادی دارد. این در حالی است که خبرگزاری رویترز در گزارشی در روز 10 اردیبهشت از قول یک منبع در ایران بازداشت «باقر- الف» را «بخشی از سرکوب‌های قبل از انتخابات در ایران» دانسته بود.

دولت اصلاحات مطلوب بهائیت بود!

فعالیت‌های بهائیت در 2 دولت سازندگی و اصلاحات از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار است که با شناسایی و بررسی عملکرد اقتصادی و اجتماعی این فرقه به عمق نفوذ و رابطه این فرقه با بدنه دولت پی خواهیم برد. سایت گویا نیوز که متعلق به سازمان جاسوسی سیا است در مقاله‌ای با مقایسه دولت خاتمی با احمدی‌نژاد، چنین به دفاع از خاتمی پرداخت: «دوران ۸ ساله رياست جمهوری محمد خاتمی فشار و آزار شهروندان بهايی به حداقل ميزان خود طی سی و اندی سال که از تاسيس نظام اسلامی در ايران می‌گذشت، رسيد...

 اين دوران به دليل اعمال کمترين فشار‌ها به شهروندان بهايی از سوی حکومت، دارای کمترين ميزان مهاجرت شهروندان بهايی از ايران بود بویژه آنکه در آخرين سال رياست جمهوری محمد خاتمی برای اولين بار اعلام شد همه ايرانيان حق شرکت در کنکور سراسری دانشگاه‌ها را دارند و گزينه مذهب در فرم ثبت‌نام کنکور که اشاره به درس تعليمات دينی‌ای دارد که داوطلب برای امتحان برمی‌گزيند، حذف شده بود. مهاجرت شهروندان بهايی در دوران رياست جمهوری احمدی‌نژاد و فشارهای اقتصادی بر شهروندان رو به تزايد گذاشت.

 بسياری از شهروندان بهايی که طی 2 دهه پس از اخراج از شغل‌های اصلي‌شان توانسته بودند کسب و کاری برای خودشان ايجاد کنند با عدم تمديد يا لغو جواز مواجه شدند. بار ديگر بر مذهب داوطلب شرکت در آزمون سراسری دانشگاه‌های ايران تاکيد شد و عملا اجازه حضور جوانان بهايی در کنکور سراسری گرفته شد.

 آن تعداد اندک از دانشجويان بهايی هم که به دانشگاه‌های دولتی راه يافته بودند به مرور پس از شناسايی اخراج شدند و بالاخره يک ماه پيش از انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۸۸ خورشيدی 7 شهروند بهايی که مسؤوليت جامعه بهايی ايران را به عهده داشتند بازداشت شدند. اين فشار‌ها مقدمه‌ای بود برای شروع مجدد خروج گسترده بهائيان از ايران تا آنکه انتخابات سال ۸۸ به وقوع پيوست.»

 به گزارش موسسه راهبردی دیده‌بان، عناصر فرقه ضاله بهائیت در دولت تساهل‌گراي محمد خاتمي توانستند به مراكز علمي و دانشگاهي نفوذ يابند و با پشتيباني شبكه‌اي به سرعت در برخي از تشكل‌هاي دانشجویي از جمله دفتر تحكيم وحدت (اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان؛ طيف علامه) و جبهه دموکراتیک ایران (اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویی؛ طیف حشمت‌الله طبرزدی) نفوذ کنند تا بتوانند در هویت دانشجو به نظام مقدس جمهوري اسلامي فحاشي كنند.

تشکیل ان‌جي‌اوهای متعدد با عناوین و اساسنامه‌های گوناگون، راه‌اندازی مراكز فرهنگي ـ هنري و بويژه موسيقي و نيز راه‌اندازي مهدكودك با حمایت دولت اصلاحات توسط بهائیان اتفاق افتاد. بازماندگان شبكه صهيونيستي بهائيت در ايران، همزمان با بهره‌گيري وافر از فضاي باز رسانه‌اي و ارتباطي در دولت خاتمي، از جمله بي‌بي‌سي، راديو زمانه، راديو فردا و بعدها تلويزيون‌هايي مانند من و تو، رسانه‌هاي سايبري و... ارتباطات جهاني خود را به‌روز مي‌كردند و در پناه رونق فعاليت اقتصادي از يك گروه منزوي و حاشيه‌اي به يك شبكه فعال و چابك تبديل مي‌شدند.

 آنان با ورود تخصصي به تجارت در حوزه‌هايي كه كمترين نظارت دولتي بر آن حاكم بود، بازرگاني پرسودي را براي خود رقم مي‌زدند. اعترافات این سایت وابسته به سازمان سیا به‌خوبی رابطه تنگاتنگ سران بهائیت با دولت تساهل‌گر خاتمی را تایید و مهر ابطالی بر تفکرات و عقاید خاتمی زد. افرادی که برای کسب رای حاضرند دست به هر اقدامی بزنند و پا روی اعتقادات و ارزش‌های نظام اسلامی که خون سيصد هزار شهید برای شکل‌گیری آن ریخته شده است، بگذارند.

*آرمان:

لنکرانی حق انصراف ندارد


شنیده شد که در روزهاي اخير باقری‌لنكراني، کانديداي پايداري در سفر به استان قم با آيت‌ا... مصباح‌يزدي ديدار و گفت‌وگو كرد. اخبار محرمانه نوشت؛ در محافل سياسي خبر داده مي‌شود دراين ديدار آيت‌ا... مصباح درمورد حضور آقاي جليلي و حمايت ايشان از وي براي نامزدي در جبهه پايداري مخالفت كردند.

براساس اين خبرها، آيت‌ا... مصباح دراين ديدار خطاب به باقري‌لنكراني اعلام كردند: اگر شما از كانديداتوري انصراف بدهيد، جبهه پايداري هيچ گزينه‌ای براي حضور در انتخابات رياست‌جمهوري ندارد. گفته مي‌شود آيت‌ا... مصباح دراين ديدار خطاب به باقري‌لنكراني اظهار داشته است: حقير اين‌گونه تشخيص مي‌دهم كه اين‌گونه عمل شود و طبق وظيفه و تكليف عمل كرده‌ام. شما هم به وظيفه و تكليف خود عمل كنيد.

علت استعفای کاندیداهای دولت

شنیده شد که بعضي اخبار از نظر احمدي‌نژاد مبني بر کنار رفتن کانديداهاي دولتي خبر مي‌دهند. اخبار محرمانه نوشت؛ گفته مي‌شود پس از استعفاي رحيمي و جوانفکر از کانديداتوري رياست‌جمهوري دو تحليل در محافل سياسي مي‌شود؛ يکي آنکه دليل ثبت‌نام اوليه ايجاد فشار بر شوراي نگهبان به‌دليل رد همه کانديداهاي دولتي و کاهش فشار بر اسفنديار رحيم‌مشايي بوده و ديگري دليل استعفاست که گفته مي‌شود احمدي‌نژاد احساس کرده که ممکن است وجود کانديداي ديگر از طرف دولت پيام غلط به شوراي نگهبان داده و امکان ردصلاحيت مشايي را افزايش دهد.

پاسخ منفی درخشنده به مشایی

شنیده شد که پوران درخشنده، کارگردان مطرح سینما به درخواست‌های متعددی از سوی طیف مشایی برای حضور در انتخابات شورای شهر به نمایندگی از این طیف با صراحت پاسخ منفی داده است. پارس‌توریسم نوشت؛ این درخواست‌ها بارها و از سوی افراد نزدیک به طیف مشایی- مطرح شده که با پاسخ منفی این کارگردان سینما مواجه شده است.

 فیلم هیس دخترها فریاد نمی‌زنند آخرین ساخته پوران درخشنده است که قرار است مردادماه در سینما اکران شود این فیلم که با استقبال بسیار بی‌نظیری در جشنواره مواجه شد و سانس‌های اکران این فیلم تا نیمه‌های شب ادامه داشت از امیدهای بسیاری برای شکستن رکورد فروش فیلم را در ایران دارد.

زمان رسیدگی به پرونده دو مداح مشهور

شنیده شد که وکیل دو مداح تهرانی گفت: ادامه رسیدگی به این پرونده به بعد از انتخابات موکول شده است. شهبازوار، وکیل منصور ارضی و سعید حدادیان، درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت مشایی از این دو مداح اظهار کرد: هنوز از زمان رسیدگی به این پرونده در دادگاه اطلاعی نداریم و به احتمال فراوان به بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری موکول شده است. وی که وکالت فرج‌ا... سلحشور را هم برعهده دارد درباره انتشار برخی شایعات مبنی بر تبرئه سلحشور در پرونده شکایت تعدادی از بازیگران زن گفت: شایعات تبرئه و صدور قرار منع تعقیب برای سلحشور کذب است زیرا هنوز دادگاه وارد رسیدگی به این پرونده نشده است.

گزینه‌های جدید اجرای مناظره‌ها

شنیده شد که گمانه‌زنی‌ها برای تعیین مجری مناظره‌های تلویزیونی انتخابات امسال مهم‌ترین و پربیننده‌ترین برنامه انتخاباتی تلویزیون به‌شدت داغ شده است. مشرق نوشت؛ روز گذشته یکی از سایت‌های خبری، اعلام کرده بود کامران نجف‌زاده مشهورترین خبرنگار و مجری واحدمرکزی خبر امسال اجرای مناظره‌ها را برعهده خواهد داشت، خبری که خیلی زود در گفت‌وگو با خود او تکذیب شد.

نجف‌زاده هر گونه گفت‌وگو با او درباره اجرای مناظره‌ها را تکذیب کرد. ستاد انتخاباتی صداوسیما این روزها درحال مذاکره و بررسی چند گزینه برای اجرای مناظره‌های انتخاباتی است. گزینه‌هایی که پورحسین و نجف‌زاده در بین آنها نیستند. اما محمدرضا شهیدی‌فر و مرتضی حیدری ظاهرا از گزینه‌های جدی اجرا هستند.
 
راه‌اندازی کمپین از «کجا آوردی؟»

شنیده شد که کمپین «از کجا آوردی؟» در راستای پیگیری و تحقق سبک تبلیغات اسلامی نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری آغاز به‌کار کرد. مهر نوشت؛ این کمپین که متشکل از فعالان رسانه‌ای، سیاسی و دانشجویی سراسر کشور است به قصد زیر ذره‌بین قراردادن تبلیغات نامزدهای انتخاباتی و بررسی و گزارش تخلفات آنها راه‌اندازی شده است. همین‌طور این کمپین در بیانیه خود از تمامی مردم کشور دعوت به همکاری کرده و خواسته تا گزارش مستند تخلفات تبلیغاتی و هزینه‌های کلان و بی‌رویه تبلیغات انتخاباتی را ارسال کنند تا این گروه با انتشار آنها در رسانه‌های عمومی از کاندیداها بازخواست یا به مراجع ذی‌صلاح قانونی گزارش کنند.

پای مجری کودک به انتخابات باز شد

شنیده شد که مجید قناد با اشاره به نزدیك شدن ایام انتخابات ریاست‌جمهوری ایران گفت: از جمعه این هفته «جمعه به جمعه، خونه به خونه» رنگ و بوی انتخاباتی به خود می‌گیرد. مهر نوشت؛ مجید قناد تهیه‌كننده و مجری این برنامه در این زمینه گفت: از این هفته در قالب شعرهای تازه، نمایش‌های جذاب و گفتمان صمیمی بچه‌ها و بزرگ‌ترها به بزرگ‌ترها یادآوری می‌کنیم که انتخاب آنها در حوزه‌های مختلف مثل انتخاب اسم، نوع پوشش، مدرسه و حتی انتخاب رئیس‌جمهور در آینده کودکانشان تاثیر دارد.

محکومیت تبعه ایرانی به 5 سال زندان

شنیده شد که دادگاهی در نیجریه یک ایرانی و یک نیجریه‌ای را با طرح اتهام قاچاق سلاح به تحمل 5 سال حبس محکوم کرد. ایسنا نوشت؛ روزنامه «استرالین» با اشاره به این خبر گزارش داد که این فرد ایرانی و نیجریه‌ای در سال 2010 و زمانی دستگیر شدند که مقامات نیجریه در بندر لاگوس 13 محموله سلاح را کشف کردند که (در بارنامه) مصالح ساختمانی معرفی شده بود. اوکچوکو اوککه،‌ قاضی دادگاه عالی فدرال نیجریه اعلام کرد که این دو فرد در چهار فقره از موارد اتهام مجرم شناخته شده‌اند.

آغاز دوره محکومیت این دو فرد به فوریه 2011 و زمانی که محاکمه آنها آغاز شد برمی‌گردد و این به‌معنای آن است که آنها کمتر از سه سال دیگر آزاد خواهند شد. بنابراین گزارش فرد ایرانی متهم شده به قاچاق سلاح پیش از خوانده شدن حکم قاضی دوران حبس خود در نیجریه را «رنج‌آور» توصیف کرد. قاضی پرونده تقاضای وکیل وی برای گذراندن دوران محکومیتش در ایران را نپذیرفت.

فعالان اقتصادی جلسه روحانی را ترک کردند

شنیده شد که کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری صبح روز گذشته وارد زنجان شد. فارس نوشت؛ یکی از برنامه‌های مهم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در استان زنجان حضور در جمع فعالان اقتصادی استان بود. آنچه در این برنامه توجه همگان را به خود جلب کرد، ترک جلسه توسط تعداد زیادی از فعالان اقتصادی هنگام پرسش و پاسخ بود، به‌گونه‏ای که نیمی از سالن خالی از جمعیت شد. البته فعالان اقتصادی استان زنجان زمانی جلسه را ترک کردند که سخنرانی روحانی تمام شده بود و قرار بود رئیس ستاد وی صحبت‏هایی را در قالب پرسش و پاسخ به سوال‏کنندگان ارائه دهد.

*خراسان:

مصوبه جديد دولت براي تکميل نيروگاه بوشهر

بر اساس مصوبه جديد هيئت دولت که چندي پيش توسط معاون اول رييس جمهور ابلاغ شده است، مقرر شده بنا به پيشنهاد وزارت امور اقتصادي و دارايي و سازمان انرژي اتمي و تاييد بانک مرکزي و به استناد بند ۳۲ قانون بودجه سال۱۳۹۱ کل کشور و ماده واحده قانون سه دوازدهم بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور پرداخت بدهي هاي دلاري مربوط به تکميل نيروگاه اتمي بوشهر با برنامه ريزي دقيق تر و مناسب تر اجرايي شود.

اقدام ضربتي براي کسر بدهي هاي کتابخانه ها از شهرداري کلانشهرها

پس از گزارش اخير دستگاه هاي دولتي به مسئولان ارشد اجرايي مبني بر پرداخت نشدن سهم نهاد کتابخانه هاي عمومي کشور توسط شهرداري هاي کلان شهرهاي کشور، يک مدير ارشد اجرايي در نامه اي به خزانه داري کل کشور از آنها خواسته است هر چه سريعتر نسبت به وصل اين بدهي ها، هر چند ميليارد تومان که باشد، اقدام کند تا قبل از پايان دولت، اين موضوع خاتمه يابد.

*تهران امروز:

مشايي جاي ثمره نشست؛ هاشمي قهر كرد

سيدمجتمي ثمره‌هاشمي دستيار رئيس‌جمهور كه يكي از همراهان مشايي براي ثبت‌نام در يازدهمين انتخابات رياست‌جمهوري بود بعد از ورود به سالن ثبت‌نام بعد از آنكه ديد صندلي براي نشستن وي در كنار رئيس‌جمهور و مشايي تعبيه نشد قهر كرده و به همراه محافظ خود سالن را به نشانه اعتراض ترك كرد.

 به گزارش «نداي انقلاب»، در‌حالي كه به نظر مي‌آيد حضور مهندس ثمره‌هاشمي در كنار دكتر احمدي‌نژاد به نفع مهندس رحيم مشايي در حال كمرنگ شدن باشد، اما وقتي بدانيم كه ثمره‌هاشمي در تدوين و تنظيم متون سخنراني رئيس‌جمهور، همچنين پاسخ به سوالات در مصاحبه‌هاي اختصاصي با شبكه‌هاي معروف و بزرگ بين‌المللي و بسياري موارد ديگر نقشي بسيار موثر دارد و نيز اينكه انتصابات دولت نيز بدون مشورت او انجام نمي‌شود، آنگاه شايد در اين تصور، تجديدنظر كنيم.

اصولگرايان به نفع يك نفر كناره‌گيري كنند

آيت‌الله محسن غرويان استاد حوزه علميه گفت: در اردوگاه اصولگرايان كانديداهاي زيادي حضور دارند كه قطعا بايد بنشينند و با در نظر گرفتن رهنمودهاي رهبري يك نفر را از ميان خود انتخاب كرده و به عرصه رقابت انتخاباتي راهي كنند. افرادي كه فكر مي‌كنند راي كمتري دارند و امكان انتخاب آنها از سوي مردم كم است، انصراف دهند تا آراي مردم خرد نشود. غرويان با تاكيد بر لزوم وحدت اصولگرايان به زندگي نيوز گفت: وحدت در اردوگاه اصولگرايان بايد از حالت شعاري خارج شده و به‌طور واقعي محقق شود.

هاشمي دقيقه نود تصميم نگرفت

عباس سليمي نمين رئيس دفتر مطالعات و تدوين تاريخ ايران درباره برخي تحليل‌ها درخصوص اينكه هاشمي دير هنگام تصميم به حضور در انتخابات گرفته است به خبر آنلاين گفت: فرد كاركشته‌اي در عرصه سياست مثل آقاي هاشمي دقيقه نود تصميم نمي‌گيرد؛ مگر اينكه قبلش برنامه‌ريزي كرده باشد و به اهدافش نزديك شده باشد. كما اينكه ديديم آقاي هاشمي تا مطمئن نشد، گام‌هاي قبلي‌اش به نتيجه رسيده گام بعدي را برنداشت. يعني تا استيصال در جبهه اصلاح‌طلبان ايجاد نكرد و آنها را وادار نكرد كه به سوي خودش بيايند با تعدد و تكثر و اختلافي كه بين آنها ايجاد كرد پا به ميدان نگذاشت.

انتخابات آينده رقابت جدي ميان هاشمي و قاليباف است

حسين كنعاني مقدم فعال سياسي اصولگرا معتقد است؛ انتخابات آينده دو مرحله‌اي خواهد بود و در مرحله اول همه نامزدها حضور خواهند داشت.به گزارش فرارو،وي مي‌گويد: در مرحله دوم آقاي هاشمي و يك نفر از جريان اصولگرايان رقابت خواهند كرد كه به نظر من تنها فردي كه مي‌تواند در مقابل آقاي هاشمي‌‌راي بياورد آقاي قاليباف است.

چون در مرحله دوم ممكن است خيلي‌ها با آقاي قاليباف ائتلاف كنند و لذا اگر آقاي قاليباف بتواند به مرحله دوم برسد رقابت جدي ميان آقاي هاشمي و آقاي قاليباف شكل خواهد گرفت. كنعاني مقدم بيان كرد: آقاي جليلي عقبه‌اي در ميان جريان‌هاي سياسي ندارد و تنها عقبه ايشان جبهه پايداري است و بعيد به نظر مي‌رسد كه آقاي لنكراني بخواهد به نفع آقاي جليلي كنار رود.

عدم كفايت سياسي احمدي‌نژاد براي مجلس محرز است

عوض حيدرپور عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با مهر، ضمن انتقاد از رفتار اخير رئيس‌جمهور در معرفي و ثبت‌نام كانديداي دولت در انتخابات رياست‌جمهوري در پاسخ به اين سوال كه اگر اينگونه رفتارهاي احمدي‌نژاد ادامه پيدا كند، مجلس چه واكنشي نشان خواهد داد؟ گفت: مجلس در برخورد با اينگونه رفتارها وظيفه قانوني ندارد.

وي اظهار داشت: ما مي‌توانيم به رئيس‌جمهور تذكر داده يا از وي سوال كنيم و تنها نسبت به اقدامات غيرقانوني رئيس‌جمهور مي‌توانيم نامه‌اي از سوي نمايندگان يا كميسيون اصل 90 به رئيس قوه قضائيه ارسال كنيم و علي القاعده برخورد قانوني با قوه قضائيه خواهد بود.وي با بيان اينكه بعد از تذكر و سوال نوبت بررسي عدم كفايت رئيس‌جمهور مي‌رسد، گفت: فكر مي‌كنم در اين شرايط كه در آستانه انتخابات هستيم حقيقتا وقت مجلس اجازه چنين كاري را نمي‌دهد.حيدرپور با اشاره به اينكه ما به عدم كفايت سياسي احمدي‌نژاد رسيده‌ايم، تصريح كرد: فردي كه در پست و منصب رياست‌جمهوري قرار دارد به راحتي قوانين جمهوري اسلامي ايران را زيرپا مي‌گذارد و فرمايشات رهبري مبني بر رعايت قانون را ناديده مي‌گيرد.

نماينده مردم شهرضا در مجلس خاطرنشان كرد: با اينكه عدم كفايت سياسي احمدي‌نژاد محرز شده است، ولي باز هم تا انتخابات صبر مي‌كنيم تا با آرامش بيشتر و بدون ايجاد تنش انتخابات را باشكوه برگزار كنيم.وي درخصوص شايعاتي مبني بر اينكه احمدي‌نژاد قصد دارد بعد از رد صلاحيت احتمالي كانديداهاي دولت سناريوهايي را همچون استعفا، عدم برگزاري انتخابات يا اقداماتي از اين قبيل را انجام دهد و در اين صورت مجلس چه واكنشي نشان مي‌دهد، گفت: مجلس با هر گونه اقدام غيرقانوني و خلاف قاعده‌اي كه بخواهند انجام دهند تا كشور را با چالش و بحران روبه‌رو كنند، برخورد اساسي، جدي و قانوني خواهد كرد.

تلاش دولت براي دو قطبي كردن انتخابات

حشمت‌الله فلاحت‌پيشه، عضو پيشين كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به خستگي مردم از گفتمان سياست زدگي، سرمايه‌داري و همچنين گفتمان احمدي‌نژاد در فضاي اجتماعي كشور، به زندگي نيوز گفت: معمولا مردم ايران گفتمان موجود را بيش از همه مورد انتقاد قرار مي‌دهند، از اين رو انتقاد‌هايي كه به شعارها و گفتمان احمدي‌نژاد وجود دارد بيش از همه خواهد بود، چرا كه در زمان احمدي‌نژاد شعارهاي پوپوليستي سر داده شد اما در عمل شاهد بوديم كه شاخص‌هاي كمي شكل گيري عدالت در حوزه‌هاي مختلف و همچنين عدالت توزيعي شكل نگرفت؛ بنابر اين بيشترين نقد به گفتمان احمدي‌نژاد وجود دارد.

وي با اشاره به آرايش سياسي انتخابات رياست‌جمهوري، عنوان داشت: به نظر مي‌رسد انتخابات رياست‌جمهوري تحت شرايط خاصي به سمت سه قطبي شدن پيش خواهد رفت؛ از يكسو جريان اصلاحات به سمت هاشمي سوق پيدا خواهد كرد و در مقابل جريان دولت نيز در انتخابات فعال است؛ همچنين يك قطب ديگر جريان اصولگرايان هستند كه قاطبه اصولگرايان اعم از اصولگرايان سنتي و اصولگرايان تحول خواه خواهند بود.

وي تاكيد كرد: در اين ميان دولت تلاش دارد تا انتخابات را دو قطبي كرده و به سمت نوعي رقابت با هاشمي‌‌رفسنجاني از نوع رقابت تخريب سوق دهد، اين در حالي است كه اساس كار جريان اصولگرايان رقابت بدون تخريب با هاشمي‌‌رفسنجاني است از اين رو هاشمي يكي از قطب‌هاي انتخابات است و نوع رابطه‌اي كه دو قطب ديگر با هاشمي دارند، تعيين‌كننده است.

فلاحت‌پيشه با تاكيد بر اينكه «اصولگرايان بيشتر به‌دنبال رقابت فارغ از تخريب با هاشمي هستند»، عنوان كرد: در چنين شرايطي طبيعتا اصولگرايان با آمدن هاشمي به سمت نوعي اجماع حركت مي‌كنند چرا كه همزمان با همراهي اصلاح‌طلبان با هاشمي‌‌رفسنجاني، اصولگرايان نيز ناگزير از اجماع براي حضور واحد در انتخابات هستند.

*ابتکار:

لغو نشست دانشجويي آيت الله هاشمي

 بنا بر اخبار رسيده آيت الله هاشمي ديروز نشستي با دانشجويان دانشگاه تهران داشت که لغو شد و برگزار نشد. به گزارش پارسينه گفته شده که اين نشست به توصيه مراجع نظارتي لغو شده است.
تکذيب سفر تبليغاتي ناطق‎نوري - سفرهاي علي اکبر ناطق‎نوري براي تبليغات هاشمي تکذيب شد. به گزارش خبرآنلاين در پي انتشار خبري

در برخي رسانه‌ها در مورد فعاليت تبليغاتي ناطق نوري به نفع هاشمي رفسنجاني ناطق نوري اعلام کرد اين خبر کذب است و قرار نيست وي براي اين کار سفر استاني داشته باشد.

*جمهوری:


انتقاد از واردات کاغذ توسط یک موسسه وابسته به شهرداری تهران

 نايب رئيس شوراي اسلامي شهر تهران از واردات كاغذ توسط يك مؤسسه وابسته به شهرداري تهران انتقاد كرد. حسن بيادي ديروز در پانصد و چهل و هشتمين جلسه علني شوراي شهر تهران با اشاره به اينكه تعاوني شهرياران يك قرارداد خارجي براي كاغذ منعقد كرده است، گفت: اين تعاوني بيش از 30 ميليارد تومان پول نيز دريافت كرده اما تاكنون كاغذي وارد نشده است.

وي ادامه داد: لوگوي شهرداري تهران پاي نامه‌هاي اين تعاوني وجود دارد و اتحاديه كاغذفروشان از ما تقاضا كرده كه جلوي اين اقدام تعاوني شهرياران را بگيريم. بيادي گفت اين تعاوني به اسم بخش خصوصي فعاليت مي‌كند ولي اعضاي هيات مديره اين قبيل تعاوني‌ها توسط شهرداري تهران تعيين مي‌شوند. بنابر اين چگونه مي‌توان آنها را جزو بخش خصوصي به حساب آورد؟ بايد به اين قبيل تخلفات رسيدگي شود و شوراي شهر از بعد نظارتي خود موظف است كه به اين موضوع رسيدگي كند.

انتقاد نماينده مردم اردبيل از اقدامات انتخاباتي دولت

نماينده مردم اردبيل در مجلس خبرگان رهبري ضمن انتقاد شديد از اقدامات انتخاباتي دولت گفت اين دولت به جاي كارهاي تبليغاتي به نفع كانديداي مورد نظر خود، وظيفه دارد مشكلات ناشي از گراني‌ها را برطرف كند، از برخي اقدامات ابزاري خودداري نمايد و با وعده‌هاي نابجا احساسات ملت را به بازي نگيرد. وي گفت: وعده پرداخت 250 هزار تومان يارانه به مردم كار غيركارشناسي و سخن خامي است چون بودجه سال جاري دولت انقباضي بسته شد، و اعتباري براي آن نيست لذا اين اقدام قطعاً باعث رشد تورم 200 درصد خواهد شد كه چنين وعده‌هائي توهين و اهانت به شعور ملت بزرگ ايران است.

برچسب ها: ویژه ، خبر ، روزنامه ، باشگاه ، شبانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.