سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاري مراسم فارغ التحصيلي دانشجويان زبان فارسي دانشگاه داکا

مراسم فارغ التحصيلي دانشجويان زبان و ادبيات فارسي دانشگاه داکا در مرکز استاد-دانشجو (TSC) در دانشگاه داکا بنگلادش برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي؛ اين مراسم از سوي گروه زبان و ادبيات فارس دانشگاه و با حضور دکتر شهيد اختر حسين معاون دانشگاه، امينيان سفير ايران در داکا، دکتر صدر الامين رييس دانشکده علوم انساني، صوفي ميزان الرحمان و دکتر طارق سراجي رييس گروه فارسي دانشگاه داکا برگزارشد.
"صدر الامين" در سخنانش، زبان فارسي را زبان، کشور بنگلادش و زبان اجداد اين کشور ناميد و به دانشجويان توصيه کرد براي دستيابي به انسانيت و فرهنگ غني اين زبان را بياموزيد.
"شهيد اختر حسين"، گفت: از بين زبانهاي خارجي، زبان فارسي بيشترين تأثير را در بنگلادش داشته است. براي حصول انسانيت، عرفان و هنر بايد فارسي را آموخت و در اين عصر نيز براي دستيابي به علم و فناوري ايران اين زبان لازم است.
وي افزود: من اطمينان دارم که ايران کشور اول در ميان کشورهاي اسلامي است.  
"سراجي"، با نقل شعر "گلي خوشبوي در حمام روزي ..." از سعدي شيرازي به دانشجويان توصيه کرد که مانند شکوفه‌هاي گل خوشبو شوند تا ديگران نيز از بوي خوش آنها بهره‌مند شوند. او اين بوي خوش را رايحه ادبيات فارسي دانست.
در اين مراسم "امينيان"، سفير ايران در بنگلادش به ارزش هاي معنوي و انساني نهفته در ادبيات فارسي که مي‌تواند پاسخگوي نيازهاي دروني انسان باشد، اشاره کرد.
وي بر ضرورت استفاده از فناوری اطلاعات روز و ايجاد سايت کامپيوتري در بخش زبان و ادبيات فارسي دانشگاه داکا به منظور برقراري ارتباط منظم و تنگاتنگ با دانشگاههاي ايران و بخش هاي زبان فارسي و ساير دانشگاههاي جهان و تبادل تحقيقات و مقالات را ياد آور شد.
در پايان به دانشجويان فارغ التحصيل نيز لوحهايي به‌رسم يادبود اهدا شد. /ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.