سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدزاده کرمانی در دانشگاه آزاد کرج:

برخی‌ها در دهه‌های آخر عمرشان هوس دولت‌سازی کرده‌اند/ در لفظ "مکتب ایرانی" با کسی دعوا نداریم

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: این چه نگاهی است که برخی‌ها در دهه‌های آخر عمرشان هوس دولت‌سازی کرده‌اند؛ آزمون آزموده را آزمودن خطاست. آقایان بدانند مردم متوجه تمام مسائل می‌شوند و هر چیزی حساب و کتابی دارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "مرتضی احمدزاده کرمانی" در ادامه سلسله نشست‌های انتخاباتی حماسه حضور که عصر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی کرج برگزار شد، اظهار داشت: در جامعه باید یک نگاه محققانه و روندپژوهانه نسبت به انتخابات داشته باشیم.

وی افزود: برخی مواقع نسبت به رخدادهای گذشته تاریخی غفلت‌هایی صورت می‌گیرد که باعث ایجاد کج‌روی و انحراف در جامعه می‌شود.

این کاندیدای انتخاباتی با اشاره به یکی از اصول انقلاب اسلامی تصریح کرد: اسلام ناب، اسلام دفاع از فقر و محرومیت‌ها و سازش و قیام علیه مستکبران از جمله اصولی است که مدنظر بنیان‌گذار انقلاب قرار گرفته بود.

وی با اشاره به ریشه مفاسد اقتصادی در کشور خاطرنشان کرد: برای تحول در نظام اقتصادی کشور و مبارزه با مفاسد باید با رباخواری مقابله و تحولی را در نظام بانکی کشور ایجاد کرد.

احمدزاده کرمانی افزود: اگر چنانچه دولتی با تسلط بر مافیای صادرات و واردات نفت شکل گرفت و یا دولت رانت‌خواری در کشور تشکیل شد، بدانید که این دولت نفی تشکیل حکومت اسلامی خواهد بود.

استاندار سابق فارس در ادامه افزود: این چه نگاهی است که برخی‌ها در دهه‌های آخر عمرشان هوس دولت‌سازی کرده‌اند؛ آزمون آزموده را آزمودن خطاست. آقایان بدانند مردم متوجه تمام مسائل می‌شوند و هر چیزی حساب و کتابی دارد.

این کاندیدای انتخاباتی در ادامه بیان داشت: برخی در این دولت به دنبال حق‌طلبی نبودند و دولتی که اساساً طریقت خود را بر عدالت نهاد قاعدتاً باید بیشتر از بقیه مراقب باشد و مرز عدالت را بداند.

وی با اشاره به مفاسد اقتصادی در ایمیبدو، شستا و صنعت خودروسازی در کشور گفت: رانت‌خواری‌هایی که در شرکت‌ها و صنایع مختلف کشور از سوی برخی از افراد اتفاق می‌افتد مسائلی است که گریبان مردم را می‌گیرد و کار دولت در مبارزه با مفاسد اقتصادی اجرای درست قوانین است.

احمدزاده کرمانی در ادامه تصریح کرد: ما باید بتوانیم به صورت سیستمی با مافیای اقتصادی در کشور برخورد کنیم و در عمل اجرای عدالت را محقق کنیم. باید به این مسئله اذعان داشت که جریان رسوب مافیای سیاسی اقتصادی کشور، مانع توسعه و رشد در جامعه است و مسئولان باید در امور مختلف اقدام به شفاف‌سازی کنند.

وی با اشاره به اجرای اصل قانون از سوی دولت خاطرنشان کرد: اتفاقی که متأسفانه در این دولت رخ داد این بود که فکر می‌کرد که قانون را از سایر ارکان کشور بهتر می‌فهمد و باید گفت که تمکین در برابر قانون ضررش کمتر از بی قانونی است.

کرمانی با اشاره به جریان انحرافی در کشور گفت: دولت در عرصه خدمت‌رسانی و استفاده از خدمات و ظرفیت‌های جامعه باید درست بهره بگیرد و عرصه ملی یک عرصه خدمت ورزی و عقلانیت است. اینکه از آسمان به آن‌ها(اعضای جریان انحرافی) خبر می‌رسد به من ربطی ندارد، این مسئله برای آن‌ها حجت است، مگر برای ما کاشف به عمل می‌آید.

وی افزود: در لفظ مکتب ایرانی با کسی دعوا نداریم و هیچ‌کس منکر ظرفیت تاریخی تمدن‌ساز ایرانی نیست، علاوه بر آن نمی‌توان منکر این مسئله شد که رشد و شکوفایی ایران در تمامی عرصه‌ها بعد از اسلام رخ داده است.

احمدزاده کرمانی افزود: دوستانی که ادعای دولت‌سازی دارند بهتر است که اندازه خود را بفهمند و اینکه باید در مقابل سؤالات مردم پاسخگو باشند.

استاندار سابق فارس بیان داشت: اگر احمدی‌نژاد از این جریان منحط و چپاولگر خود را جدا کند فرصت خوبی را در کشور برای خود و توسعه کشور خواهد داشت.

وی بیان داشت: جهت‌گیری حرکت احمدی‌نژاد به سمت عدالت بود، ولی بنا به دلایلی به نتایج قابل قبولی نرسید.

احمدزاده کرمانی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که می‌خواهند انتقام خود را از منتقدین در جامعه از ملت ایران بگیرند و معیشتشان را به سختی بیندازند عملی را صد درصد انحراف‌آمیز انجام می‌دهند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.