سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیشتر کولیت ها تا دو سالگی بهبود می یابد

رییس هشتمین همایش سالیانه انجمن گوارش و کبد کودکان گفت: بیشتر کودکانی که در دوره شیرخواری بعد از مصرف شیر خشک یا حتی گاهی شیرمادر دچار کولیت می شوند تا دو سالگی بهبود می یابند.

دکتر غلامرضا خاتمی رئیس هشتمین همایش سالیانه انجمن گوارش و کبد کودکان در گفتگو با خبرنگا ر علمي باشگاه خبرنگاران افزود: در زمینه شیرخشک های رژیمی برای کودکان کمبودی نداریم و این شیرخشک ها در دسترس هستند. تعدادی از  كودكان مصرف کننده شير خشك به كوليت مبتلا مي‌شوند در این موارد شيرخشك رژيمي تجویز می شود.

وی آلرژی، عفونت روده و انگل را از جمله دلایل ابتلا به کولیت عنوان کرد و گفت:  بیشتر کودکانی که در دوره شیرخواری بعد از مصرف شیر خشک یا حتی گاهی شیرمادر دچار کولیت می شوند تا دو سالگی بهبود می یابند. گاهی نیزاین کولیت تا پنچ سالگی نیز باقی می ماند که بعد از آن بهبود می یابد.

این فوق تخصص گوارش و کبد کودکان با بیان اینکه طول دوره بیماری در كوليت مزمن طولاني بوده و نیاز به دارودرمانی عنوان کرد: کولیت آلرژیک شایع بوده ولی کولیت مزمن چندان شایع نیست.

 اگر کودک از شيرمادر هم تغذيه كند، رژیم غذایی نیز برای مادر تجویز می شود و مادر نباید از شیرپاستوریزه استفاده کند و این در بهبود کولیت بسیار موثر است.

لازم به ذکر است: هشتمین همایش سالیانه انجمن فوق تخصصی گوارش و کبد کودکان 1 تا 3 خرداد در دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود. بیماری های شایع گوارش و کبد کودکان از جمله دل درد، ریفلاکس، آلرژی، کولیت از مهمترین محورهای مورد بحث در این همایش است./ع2
برچسب ها: کولیت ، گوارش ، شیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.