به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اخبار اقتصادي و دارايي (شادا) ، قاسم محمدي ، درباره جايگاه و شأن روابط عمومي ها در دستگاه هاي دولتي اظهار داشت: روابط عمومي ها بايد به عنوان يك پل ارتباطي در دستگاه اجرايي ، به دور از سياست بازي هاي جناحي و سليقه اي و با حساسيت ويژه ، اتفاقات سازماني و فراسازماني، محيطي و فرامحيطي در سطح ملي، منطقه اي و بين المللي را رصد كرده و براي موقعيت هاي مختلف در هر زمان برنامه داشته باشند.
وي افزود: روابط عمومي با در نظر گرفتن نيازهاي اجتماعي، گرايش ها و سلايق مخاطبين و با پذيرش انتقادات و استفاده ازآن و تبديل آن به فرصت فرهنگ سازي مي كند.
محمدي ادامه داد: روابط عمومي ها مباني اصلي خود را بر عدالت محوري، مهرورزي و خدمت بي منت قرار داده اند.
وي خاطر نشان كرد: براي عملكرد بهتر روابط عمومي ها بايد منابع مادي، مالي و انساني در اختيار روابط عمومي ها قرار بگيرد.
محمدي ضمن تقدير از خدمت دولت در ارتقاء دادن سطح روابط عمومي ها به مركز افزود : روابط عمومي ها بايد با ارزشيابي روزانه و فرايندي و سيستماتيك از كارها خود را پويا تر كرده و با بكار گيري نخبگان و تعامل با مطبوعات و رسانه ها برنامه محور و هدفمند عمل كنند.