سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/عضو مجلس خبرگان رهبری:

ناقص بودن تمدن بدون دین مداری و ارزش های دینی

آیت الله حائری شیرازی، با تاکید بر اینکه تمدن بدون دین مداری و ارزش های دینی ناقص است گفت: اگرچه علم موجب پیشرفت در جامعه می شود اما در تمدن علم بدون دین و تعهد امنیت که از شاخص های اصلی پیشرفت و توسعه است ایجاد نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله حائری شیرازی صبح امروز در نخستین پودمان آموزشی سبک زندگی برتر در جمع اساتید، اعضا هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه گاهی انسان با دستیابی به علوم مختلف از دین غافل می شود افزود: این افراد گمان می کنند با دستیابی به علم از دین بی نیاز می شوند و به اشتباه مدعی می شوند که با علم می توان به همه پرسشها پاسخ داد و غنی بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: به عنوان مثال جامعه علمی بدون دین و تعهد که به توان ساخت بمب هسته ای برای جلوگیری از حمله دیگران به کشورش دست یافته است چه تضمینی وجود دارد که خود عاملی برای حمله به دیگران نشود؟
آیت ا... حائری شیرازی افزود: در رشته های مدنی و علمی برای تحقق اهداف باید جامعیت وجود داشته باشد و نگاه غیر جامع و بدون ارزش ها نتیجه معکوس دارد.
وی با بیان اینکه نگاه تعبدی صرف بدون حرکت به سمت علوم نوین و دانش بشری از مصیبت های جوامع شرقی در گذشته بود گفت: منابع دینی و مبانی ارزشی در دین اسلام همواره بر توجه به علوم و دست یابی به موفقیت در عرصه های علمی تاکید دارند/س
برچسب ها: قم ، ناقص بودن ، تمدن ، بدون دین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.