سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخلاق حرفه اي فاكتور مهمي در كيفيت ارائه خدمات درماني

از آنجايي كه رضايت و يا نارضايتي بيماران از اخلاق و عملكرد پرسنل تأثير بسزايي در فرايندهاي تشخيصي و درمانيدارد، اين موضوع مي تواند فاكتور مهمي در كيفيت ارائه خدمات درماني تلقي گردد.

فاطمه غلامی کارشناس ارشد آموزش پزشکی در گفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: از آنجايي كه رضايت و يا نارضايتي بيماران از اخلاق و عملكرد پرسنل تأثير بسزايي در فرايندهاي تشخيصي و درماني دارد، اين موضوع مي تواند فاكتور مهمي در كيفيت ارائه خدمات درماني تلقي گردد.
 
وی گفت: به دنبال رضايت مندي، همكاري بيماران موجب تسريع پروسه هاي درماني و در پي نارضايتي بيماران، كاهش همكاري و افت كيفيت تشخيص باعث به هدررفتن منابع خواهد شد.
 
غلامی تصریح کرد: رعايت هرچه بهتر اخلاق حرفه اي توسط پرسنل بيمارستاني، علاوه بر اثرات روحي و رواني مؤثري كه مي تواند براي بيماران به ارمغان آورد، نقش مهمي در ايجاد رضايت از خدمات درماني ارائه شده خواهد داشت.
 
این کارشناس ارشد آموزش پزشکی اظهار کرد: با توجه به نقش رضايت مندي در كيفيت درمان، پيشنهاد مي شود با برگزاري كنگره ها، كارگاه ها و كلاس هاي آموزشي با ارتقاي دانش و فن به كارگيري اخلاق حرفه اي، علاوه بر بهبود روابط بيماران و پرسنل، گامي در جهت افزايش كيفيت خدمات درماني برداشته شود.
برچسب ها: اخلاق ، خدمات ، کیفیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.