سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

شناسایی 25 هزار نفر شاغل در حوزه صنایع دستی در اردبیل

معاون صنایع دستی، گردشگری میراث فرهنگی استان اردبیل از شناسایی 25 هزار شاغل در حوزه صنایع دستی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / علیرضا دباغ عبداللهی افزود: تاکنون 25 هزار نفر شاغل در حوزه صنایع دستی شناسایی شده‌اند و در سال گذشته یک هزار و 300 کارت شناسایی صنعتگری برای شاغلان این حوزه صادر شد.

وی گفت: برای تشویق افراد به فعالیت در حوزه صنایع دستی از بحث مشاغل خانگی و ارائه تسهیلات از این منبع استفاده و در این راستا 940 مورد مجوز مشاغل خانگی صادر شد.

معاون صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی اردبیل اظهار کرد: برای این تعداد متقاضی 29 میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل اعتبارات مشاغل خانگی پرداخت و 60 میلیارد ریال پروژه نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی معرفی شد که تاکنون 22 میلیارد ریال آن محقق شده است.

عبداللهی در ادامه از فعالیت 90 هزار نفر در کارگاه‌های صنایع دستی این استان خبر دادو گفت : این افراد در 50 هزار کارگاه صنایع دستی استان شامل 35 هزار کارگاه روستایی و 15 هزار کارگاه شهری مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: در این کارگاه‌ها 52 رشته صنایع دستی به علاقمندان آموزش داده می‌شود که 18 رشته پرطرفدار و قابلیت درآمدزایی بالایی دارد.

عبداللهی افزود: در شهرستان نمین هم اکنون 11 مرکز آموزشی فعال داریم و 881 نفر در 18 رشته موفق به اخذ مدرک اتمام دوره‌های آموزشی شدند.

وی با اشاره به پوشش بیمه‌ای 600 نفر از شاغلان حوزه صنایع دستی گفت: در مجموع سه هزار و 500 نفر از شاغلان از سوی بیمه تامین اجتماعی زیر پوشش قرار گرفته‌اند/س 

برچسب ها: اردبیل ، شاغلین ، صنایع ، دستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.