سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام یوسفی مقدم :

امام هادی(ع) همواره با بداخلاقی‌ها و انحرافات در جامعه مبارزه می‌کردند

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم خطاب به کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: امام هادی (ع) فلسفه امامت که حفظ دین و مذهب در جامعه است را به خوبی انجام دادند و همواره با بداخلاقی ها و انحرافات در جامعه مبارزه می‌کردند.


حجت الاسلام محمد صادق یوسفی مقدم در گفتگو با خبرنگارگروه استانها باشگاه خبرنگاران در قم، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام هادی(ع) اظهار داشت: امام هادی(ع) همواره با بداخلاقی‌ها، طاغوت و رفتارهای ناشایست و غیرانسانی مبارزه کرده و فلسفه امامت که حفظ دین و مذهب در جامعه است را به خوبی انجام و میراث پرافتخار علوی را به امام حسن عسکری (ع) تحویل دادند.

وی با بیان اینکه متوکل عباسی کسی بود که قبر مطهر امام حسین (ع) را تخریب کرد، ابراز داشت: امروز آن هایی که قبور شخصیت های بزرگ اسلامی را تخریب و نبش قبر می‌کنند، از نسل همان خلفای خشن عباسی هستند که اسلام را نشناخته و چیزی از دین و دیانت نمی‌دانند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات عنوان کرد: باید از امام هادی(ع) هدایت پذیرفته و مسیر این امام (ع) را در پیش گرفت و در انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری، پایبندی بر ارزش های اسلامی و دستورات الهی آن فرد، به دور بودن از هوی و هوس و عمل به مطالبات او را در نظر بگیریم.

لزوم مقابله با بداخلاقی‌ها

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم خطاب به کندیداهای ریاست جمهوری ابراز کرد: امروز بسیار مهم است که به فلسفه زندگی امامان(ع) توجه شده و حفظ دین و ارزش های الهی و مقابله با بداخلاقی‌ها بیش از پیش توجه و عمل شود.

حجت الاسلام یوسفی مقدم افزود: رئیس جمهور منتخب باید پایبند به ارزش های الهی و دینی بوده و در برابر ارزشهای غیر اسلامی ایستادگی کند و اهل تعامل با دشمنان اسلام نباشد چرا که این نظام، نظام امامت و ولایت است و با خون هزاران شهید ایجاد شده است.

وی بیان داشت: امام هادی(ع) 33 سال امامت کردند که در این دوران به رغم فشار شدید از سوی خلفای عباسی با موفقیت رسالت دینی و مذهبی خود را انجام دادند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم عنوان کرد: 6 تن از خلفای عباسی در زمان امام هادی(ع) حضور داشتند که خشن ترین آن‌ها متوکل عباسی بوده که از خاندان رسالت و فرزندان امام(ع) به شدت کینه داشته و شرایط بسیار سخت فشار مالی را بر شیعیان رواج کرده بود.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم با اشاره به اینکه متوکل عباسی، شیعیان و پیروان امام(ع) را به شدت آزار و در تنگنای مالی قرار داده بود، افزود: حتی فردی را به دلیل نقل حدیث در فضایل امامان(ع) هزار تازیانه زد.

وی ادامه داد: فشار شیعیان در آن زمان تا جایی بود که دستورالعملی که از سوی حاکم وقت مصر آمده بود، شیعیان را محروم از داشتن ملک و مسافرت و اسب سواری کرده بود و نظر غیر شیعه را چه درست و چه نادست از نظر شیعیان برتر عنوان کرده بود.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم یادآور شد: امام هادی(ع) بعد از اینکه از مدینه به سوی سامرا تبعید شدند، سال‌ها زندانی و تحت نظر بودند اما در همه این حال با موفقیت رسالت دینی و مذهبی و وظایف امامت خود را انجام دادند.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم با بیان اینکه در زمان امام هادی(ع) انقلاب‌های زیادی رخ داد و امام(ع) با شیوه‌های مدبرانه از آن‌ها حمایت کردند، تصریح کرد: امام هادی(ع) از یک سو به پیروان خود رسیدگی کرده و از طرفی دیگر با انحرافات فکری شیعیان و انحرافی که کل اسلام را تهدید می‌کرد، مقابله می‌کردند.
/ش 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.