سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در راستاي اجراي موفق برنامه حذف مالاريا صورت گرفت؛

تقدیر از رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در اجراي موفق برنامه حذف مالاريا

در مراسم روز جهانی مالاریا كه با حضور نماينده سازمان ملل و نماينده سازمان بهداشت جهاني در ايران از خدمات دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درزمینه برنامه حذف مالاریا تقدیر شد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛دکتر گری لوییس نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل در همایش روز جهانی مالاریا گفت: كاهش چشمگير مالاريا در سال هاي اخير با كمك صندوق جهاني سبب شده است كه اين كمك ها براي ريشه كني مالاريا در سطح بالاتري ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اينكه پروژه مالاريا 11 استان را تحت پوشش دارد، گفت: هم اکنون ایران تلاش خود را برای آماده کردن مرحله بعدی برنامه حذف مالاریا برای دوره 2014 تا 2016 با چشم انداز مالی بالا آغاز کرده است.

وي تلاش بي وقفه دانشگاههاي علوم پزشكي هرمزگان، زاهدان و كرمان را ستود و گفت: بيش از 33 ميليون نفر به طور مستقيم و يا غير مستقيم از تلاش هاي چشمگير برنامه حذف مالاريا بهره مند شده اند.

گفتنی است: اجراي موفق برنامه حذف مالاريا، كاهش چشمگير مالاريا، حذف بيماري مالاريا نوع فالسيپارم در سال 91، تحقيقات علمي و كاربردي توسط محققين و اساتيد دانشگاه علوم پزشكي از اقدامات ارزشمندي  است كه در برنامه حذف مالاريا در استان هرمزگان صورت گرفته است./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.