سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

فارس مقام دوم سطح زیرکشت پنبه پس از خراسان رضوی

فارس مقام دوم سطح زیرکشت پنبه پس از خراسان رضوی را دارا است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: امسال سطح زیر کشت پنبه در استان فارس به 20 هزار هکتار می رسد و پیش بینی می شود از این میزان 70 هزار تن پنبه وش تولید شود.

محمدحسن طلعتی بیان کرد: شهرستان های داراب، لار، زرین دشت، نی ریز، فسا، استهبان و سروستان بیشترین تولید پنبه را در استان فارس دارند.
وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار در فارس طرح مقایسه ای لاین های زودرس موتانت پنبه برای انتخاب رقم زودرس و مقاوم به شرایط شوری و خشکی اجرا می شود.

طلعتی افزود: استان فارس با تولید سالانه نزدیک به یکهزار و 600 تن بذر پنبه درطبقات مختلف علاوه بر تامین نیازاین استان ، بذر چند استان دیگر را نیز تامین می کند.

به گفته وی ، برداشت پنبه در سطح 100 هکتار از زمینهای این استان به صورت مکانیزه انجام شده و همین امردر کاهش هزینه های تولید، افزایش سطح کشت و برداشت بموقع تاثیر مثبت داشته است.

وی بیان کرد: همچنین با هدف اجرای طرح الگوی کشت ، طرح کم خاکورزی درسطح پنج هزارهکتار وطرح بی خاکورزی درسطح یکهزار و 500 هکتار انجام گرفته و این موضوع موجب ثبت رکورد اجرای این طرح در زراعت پنبه برای فارس در کشور شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: برای اجرای طرح الگوی کشت و توسعه کشت ارقام زودرس پنبه در سطح 600 هکتار، استفاده از شیوه های نوین آبیاری درسطح 200 هکتار انجام گرفته است.

طلعتی افزود: کاشت مکانیزه پنبه با کاهش میزان بذرمصرفی و کاهش میزان تردد ماشین آلات و ادوات کشاورزی به افزایش تولید و صرفه جویی درهزینه و زمان کمک قابل توجهی می کند./ب

برچسب ها: فارس ، دوم ، پنبه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.