سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

90 هزار نفر در کارگاه های صنایع دستی استان اردبیل فعال هستند

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: 90 هزار نفر در کارگاه های صنایع دستی این استان فعال هستند.

علیرضا دباغ عبداللهی دیروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: این افراد در 50 هزار کارگاه صنایع دستی استان شامل 35 هزار کارگاه روستایی و 15 هزار کارگاه شهری مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: در این کارگاه ها 52 رشته صنایع دستی به علاقمندان آموزش داده می شود که 18 رشته پرطرفدار و با قابلیت درآمدزایی بالا است.

عبداللهی همچنین افزود: تاکنون 25 هزار نفر شاغل در حوزه صنایع دستی شناسایی شده اند و پارسال یک هزار و 300 کارت شناسایی صنعتگری برای شاغلان این حوزه صادر شد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: در شهرستان نمین هم اکنون 11 مرکز آموزشی فعال داریم و 881 نفر در 18 رشته موفق به اخذ مدرک اتمام دوره های آموزشی شدند.

وی با اشاره به پوشش بیمه ای 600 نفر از شاغلان حوزه صنایع دستی بیان کرد: در مجموع سه هزار و 500 نفر از شاغلان از سوی بیمه تامین اجتماعی زیر پوشش قرار گرفته اند.

عبداللهی عمده صادرات صنایع دستی استان را ملیله ، نقره ، سنگ های قیمتی ، چوب ، چرم ، ورنی و گلی عنوان کرد و گفت: بیشتر صادرات استان به کشورهای اروپایی ، گرجستان و ترکیه و به ارزش سه میلیارد دلار بوده است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در ادامه از سیاست برون سپاری و واگذاری آموزش به بخش خصوصی ، به آموزی و ارائه آموزش های تکمیلی ، بازاریابی محصولات و مستند سازی مجازی صنایع دستی را سیاست های دولت در راستای حمایت از صنایع دستی در سال جاری ذکر کرد/س 

برچسب ها: اردبیل ، صنایع ، دستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.