سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

فارس رتبه نخست تولید پنبه در کشور

معاون بهبودتولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: استان فارس از نظر تولید پنبه مقام اول را در کشور دارد .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، طلعتی با بیان اینکه استان فارس به لحاظ سطح زیرکشت پنبه پس از خراسان رضوی مقام دوم را دارد افزود: شهرستان های لار، داراب، زرین دشت، فسا، نی ریز، استهبان و سروستان به ترتیب بیشترین تولید پنبه را در استان فارس دارند.

به گفته وی، امسال سطح زیر کشت پنبه در استان فارس به 20 هزار هکتار می رسد و پیش بینی می شود از این میزان 70 هزار تن پنبه وش تولید شود.

طلعتی افزود:برای نخستین بار در فارس امسال طرح مقایسه ای لاین های زودرس موتانت پنبه برای انتخاب رقم زودرس و مقاوم به شرایط شوری و خشکی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه فارس با تولید سالانه نزدیک به هزار و 600 تن بذر پنبه درطبقات مختلف علاوه بر تامین نیاز استان ، بذر چند استان دیگر را نیز تامین می کند افزود:برداشت پنبه در سطح 100 هکتار از اراضی این استان به صورت مکانیزه انجام شده و همین امردر کاهش هزینه های تولید، افزایش سطح کشت و برداشت بموقع تاثیر مثبت داشته است.

معاون بهبودتولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: با هدف اجرای طرح الگوی کشت ، طرح کم خاکورزی درسطح پنج هزارهکتار وطرح بی خاکورزی درسطح هزار و 500 هکتار انجام گرفته و این موضوع موجب ثبت رکورد اجرای این طرح در زراعت پنبه برای فارس در کشور شده است ./ب

برچسب ها: فارس ، تولید ، پنبه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.