سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

خسارت سرماي بهاره به حدود15هزار هکتار ازباغهاي استان همدان

سرمای اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت به باغ های همدان خسارت وارد کرد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران همدان ؛ مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی این استان گفت : 15 هزار هکتار از باغ های استان همدان بر اثر پدیده سرما و یخبندان از اواخر اسفند پارسال تا اوایل اردیبهشت سال جاری 10 تا 80 درصد خسارت دیدند.
حجت الله شهبازی میزان محصول آسیب دیده را حدود 60 هزار تن ارزیابی کرد و افزود : بر اثر این سرما بیش از 631 میلیارد ریال خسارت به باغداران استان همدان وارد شده است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت : 6 هزار و 650 هکتار باغ انگور ، سه هزار هکتار باغ گردو ، دو هزار و 200 هکتار بادام ، یک هزار و 400 هکتار هلو و شلیل ، 721 هکتار زردآلو ، 700 هکتار سیب و 254 هکتار آلو بین 10 تا 80 درصد خسارت دیدند.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت : شهرستان ملایر با پنج هزار و 420 هکتار باغ و 31 هزار تن محصول بیشترین خسارت را متحمل شده است و نهاوند با 230 هکتار ، رزن با یک هزار و 916 هکتار ، همدان با یک هزار و 800 هکتار ، کبودراهنک با یک هزار و 350 هکتار ، بهار با یک هزار و 280 هکتار و اسدآباد با 443 هکتار در این میزان خسارت سهیم هستند.
وی گفت : تقویت باغ ها از طریق تغذیه مناسب و استفاده از کود پتاسه برای مقاومت در برابر سرما ، ایجاد دود در باغ ها و استفاده از بخاری های باغی ، آبیاری باغ ها و وجود رطوبت در سطح باغ برای ایجاد تعادل در هوای باغ و کاهش درجه برودت از راهکارهای مهم برای جلوگیری از سرما زدگی باغ ها است/س
برچسب ها: خسارت ، سرما ، باغ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.