سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

نبود هیچ حائلی بین دانشگاه و حوزه به برکت انقلاب

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ارتباط امروز حوزه و دانشگاه را از برکات انقلاب دانست و گفت: امیدواریم روز به روز این ارتباط بیشتر، قوی‌تر و در همه مراحل از آن برای پیشبرد آرمان‌های اسلامی انقلابی بهره‌گیری کنیم

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله مصباح یزدی عصر روز گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه‌های قم در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی هیچ حائلی بین دانشگاه و حوزه وجود ندارد، اظهار داشت: هر دو شاخه یک درخت و دارای اهداف و آرمان‌های مشترک و حتی روش‌های مشترک هستند.

وی با اشاره به تلاش‌های بیگانگان در دوران ستمشاهی برای جدایی حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: در آن زمان در صدر برنامه‌های بیگانگان در کشور حذف دین و حذف ارتباط بین حوزه و دانشگاه بود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: حوزه‌ را به گونه‌ای تضعیف کرده بودند که ساختمان بسیاری از حوزه‌ها و مدارس علمیه به انبار کالاهای بازاریان، بیمارستان و... تبدیل شده بود.

وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب دانشگاهیان حوزویان را دور افتاده و مرتجع و حوزیان دانشگاهیان را منحرف فکری می‌دانستند، خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب مسئله وحدت حوزه و دانشگاه مطرح شد به معنای اینکه این دو نهاد بایکدیگر ارتباط و همکاری‌های مشترک داشته باشند/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.