سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار احمدی‌مقدم در دانشگاه تهران:

استانداردسازی رفتار پلیس را مورد توجه قرار می‌دهیم/از اداره گشت ارشاد توسط نهادهای فرهنگی استقبال می‌کنیم

فرمانده نیروی انتظامی گفت: اگر اداره گشت ارشاد به دست نهادهای فرهنگی باشد ما دست آنها را می‌بوسیم و برای پلیس این ماموریت بسیار سخت است و کسی که وظیفه اصلی دارد باید وارد میدان شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سردار احمدی‌مقدم در نشست انجمن‌های اسلامی دانشجويان مستقل دانشگاه تهران با موضوع "گشت ارشاد، طرح امنیت اخلاقی و انتخابات و امنیت" که ظهر امروز دوشنبه در تالار شیخ انصاری دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: برقراری امنیت، کار ویژه نیروی انتظامی است که در سه حوزه امنیت و حفظ توسعه آن،‌ نظم و انضباط اجتماعی و ارائه خدمات اجتماعی ماموریت دارد.
 
وی ادامه داد: بخش پررنگ و فلسفه وجودی این خدمات اجتماعی حفظ نظم و امنیت در جامعه است.  
 
سردار احمدی‌مقدم با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم بیان داشت:‌ در سوره قریش دو مسئله مورد توجه است، یکی نیازهای زیستی بشر و بعد اقتصادی و دیگری امنیت در برابر نگرانی‌ها و تهدیدات است و هدف اصلی رفاه بشر و امنیت اقتصادی است.  
 
فرمانده نیروی انتظامی در خصوص پیشرفت‌های اخیر این نیرو گفت:‌ باید گام بلندی برداشت تا در آینده نزدیک شاهد پیشرفت هرچه بیشتر این سازمان باشیم؛ هدایت این سازمان بسیار مشکل است و با محدودیت منابع مادی و انسانی روبرو است و وقتی سازمانی جذاب نباشد ورودی آن نیز جذاب نیست.  
 
وی تصریح کرد: ورودی‌های نیروی انتظامی در گذشته زیر دیپلم بود و شرط معدل برای آقایان در تهران 12 و در شهرستان 14 بود که به مرور ارتقا یافت و در حال حاضر پسران زیر معدل 14 جذب نمی‌شوند و برای خواهران کف معدل استخدام 17 است و در حوزه منابع مادی با اصلاح قوانین و مقررات، امتیازاتی ایجاد کردیم تا با استفاده از سرمایه اندک کارکنان تعاونی‌هایی تاسیس کنیم که در حوزه وام ازدواج، خودرو و مسکن به آنان کمک کند، اما با تلاش‌های صورت گرفته این طرح‌ها هنوز به موفقیت کامل نرسیده است.  
 
سردار احمدی‌مقدم در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه مهمترین آسیب‌ها چیست و در اولویت به چه جرایمی رسیدگی می‌کنید بیان داشت: زورگیری، گروگان‌گیری، اراذل و اوباش، قتل، سرقت خودرو، ناهنجاری‌های اخلاقی و خرده‌فروشی مواد مخدر جزء مهمترین آسیب‌ها محسوب می‌شوند و خرده فروشان مواد مخدر در اولویت رسیدگی هستند.  
 
فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی مساوی با بداخلاقی و توهین است و آیا به ماموران نیروی انتظامی روانشناسی شخصیت آموزش داده می‌شود، گفت: ما این رفتارها را در مرد و زن رد می‌کنیم و حتی از دیده شدن اراذل و اوباش در انظار عمومی مخالفیم.
 
وی ادامه داد: بین آمال و آرزوهای ما با اصل موضوع تفاوت وجود دارد و استانداردسازی رفتار پلیس را مورد توجه قرار می‌دهیم و در این راستا با دوستان روانشناس دانشگاهی همکاری داریم و باید ماموران ادبیات گفتاری و رفتاری خودشان را رعایت کنند.  
 
سردار احمدی مقدم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به داغ بودن بحث انتخابات شنیده می‌شود که قرار است گشت ارشاد توسط نهادهای فرهنگی مدیریت شود، نظر شما راجع به این مسئله چیست؟ گفت:‌ ا گر به دست نهادهای فرهنگی باشد ما دست آنها را می‌بوسیم و برای پلیس این ماموریت بسیار سخت است و کسی که وظیفه اصلی دارد باید وارد میدان شود.
 
فرمانده نیروی انتظامی اظهار داشت: ما را به گشت نسبتی متهم کرده‌اند و گفته‌اند ما خانم‌ها را به چهار گروه هنجارشکن(کسانی که دهن‌کجی بسیار می‌کنند)، مانکن، بدکاره و غافلین تقسیم کرده‌ایم که تمام این‌ها را رد می‌کنم و باید روش‌ها اصلاح شود و به قانون پایبند باشیم.  
 
وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه نظر شما راجع به طرح امنیت اخلاقی که در زیرنویس شبکه خبر نوشته شده بود؛ "خانم‌هایی که بی‌حجاب باشند سه روز ماشین‌ آنها متوقف می‌شود" چیست؟ بیان داشت: اگر جرم در خودرو صورت بگیرد به عنوان آلت جرم محسوب می‌شود و اگر ما رفتار زشتی را مشاهده می‌کنیم با آن به شدت برخورد می‌کنیم و اگر وسیله‌ای متوقف می‌شود براساس جرم مشهود است.
 
سردار احمدی‌مقدم با اشاره به این سوال که در اطراف‌ خوابگاه خواهران در محدوده چمران امنیت برقرار نیست و برای ورود خلافکاران و معتادین فضای مناسبی است تصریح کرد: محیط دانشگاه مربوط به حراست خوابگاه است و اگر حراست در جایی توان نداشت باید با پلیس تماس بگیرد و در آینده ما حفاظت پیرامونی را تقویت می‌کنیم ولی وارد محدوده نمی‌توانیم بشویم.  
 
فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه آیا با ورود پلیس با لباس شخصی به دانشگاه موافق هستید؟ گفت: بنده با نشاط سیاسی در دانشگاه موافق هستم و محیط دانشگاه را می‌شناسم و چنین چیزی نبوده و این به عهده حراست خود دانشگاه است.  
 
وی در پاسخ سوالی دانشجویی مبنی بر اینکه در مریوان مردان زن‌نما لباس زنانه پوشیده‌اند برخورد پلیس با آنها چه بود؟ اظهار داشت:‌ آنها لباس زنانه بر تن نداشتند و آنها لباس زنانه کردی نبود و در اینجا از خانم‌های کرد که به آنها توهین شد عذرخواهی می‌کنم.  
 
سردار احمدی‌مقدم در پاسخ به اینکه چه ضرورتی دارد که در سینما فوتبال اکران شود و اینکه مگر شما مسئول این موضوع هستید؟ بیان داشت: نمایش فوتبال در سینما در اروپا به صورت مستقیم اکران نمی‌شود در حالی که در کشور ما به صورت عمومی است و ما موظف نیستیم که بستری را فراهم کنیم و این خود چالش‌زا است.  
 
فرمانده نیروی انتظامی گفت: برخی بی‌اخلاقی می‌کنند و سینما باید با مجوز فیلمی را اکران کند و طبق کدام قانون می‌تواند فیلم تلویزیون را پخش کند.

احمدی مقدم در پاسخ به این سوال که چه تضمینی می‌دهید که انتخابات 92 در آرامش کامل برگزار شود، گفت: الان بصیرت مردم نسبت به مسایل سیاسی و اجتماعی بسیار پیشرفت کرده و کاندیداها برای مردم کاملا شناخته شده هستند و افشاگری‌ها و حرف‌های مختلف دیگر تأثیری بر مردم نخواهد داشت و وظیفه پلیس نیز برقراری امنیت است که در تمام جاهایی که باید امنیت برقرار شود حضور خواهد داشت.

احمدی مقدم در رابطه با فراخوانی برای ایجاد آشوب در سال 92 اظهار داشت: امروزه بیش از هر زمان دیگری افراد از شبکه‌های اجتماعی برای فراخوان استفاده می‌کنند و هرگاه تعداد مراجعه کنندگان به فضا بالا می‌رود هشدار اینکه ممکن است اتفاقی بیفتد وجود دارد، پیش بینی می‌کنیم براساس رصدهای انجام شده در آستانه سال 92 این فضا بی‌جان باشد.

فرمانده نیروی انتظامی در پایان در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه خانم‌های گشت ارشاد برخورد بدی با دختران جامعه دارند، خاطرنشان: چادر، یونیفرم پلیس زن است و مأموران گشت ارشاد باید رفتار بسیار خوبی داشته باشند و ما موافق رفتار بد آنها نیستیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: احمدی ، اخلاقی ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ارش
۱۹:۵۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
سلام