سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشکده حمل و نقل ریلی دانشگاه علم و صنعت:

جذب دانشجویان رشته های فنی به صنعت باید درسالهای سوم و چهارم صورت گیرد

درحال حاضر در کشورهای دنیا در رشته های فنی،در سال سوم دانشجویان جذب به صنعت می شود که هم کار یاد می گیرند و هم کاربرد علم درسی را در صنعت متوجه می شوند و بعد از آن دوباره سال چهارم درسی را در دانشگاه می گذرانند.

دکتر داوود یونسیان،رئیس دانشکده حمل ونقل ریلی دانشگاه علم و صنعت درگفتگو با خبرنگار گروه علمی باشگاه خبرنگاران گفت:رشته حمل و نقل ریلی به صورت بین رشته ایی است در دنیا، تا كنون رویکردهای جدیدی از رشته های درسی بین رشته ایی صورت گرفته است.

وی افزود:در دهه اخیر،20 دانشکده در دنیا با رویکرد جدید صنعت،صورت گرفته است و در حوزه آموزشی مهندسی و رشته های کلاسیک کم رنگ تر شده است.

یونسیان با بیان اینکه در دنیا جهت گیری خاص مهندسی مکانیک در دروس خاص کمتر شده است و دوره کوتاهی بین 4 سال درسی،تقریبا بین سال سوم و چهارم دانشجویان جذب صنعت می شوند،اظهارکرد:در این دوره کوتاه مدت دانشجویان با روش عملی صنعتگری آشنا می شوند و دوره جدی کار را می آموزند و گاهی حتی جذب بازار کار می شوند و پس از طی این دوره،دوباره به دانشگاه باز می گردند.

این دانشیار دانشگاه علم و صنعت گفت: می توان از دوره های کارآموزی رشته های فنی که صوری و کم اثر است صرف نظر کرد و این طرح گفته شده را به مرحله اجرا درآورد.

یونسیان درخصوص منفعل بودن ارتباط دانشگاه و صنعت ياد آور شد:باید بین دانشگاه و صنعت نهاد واسطی وجود داشته باشد،مثل صندوق پژوهش که دریافتی این صندوق از دولت و بخش های خصوصی باشد،البته پول را جلوتر از شرکت های خصوصی بگیرند و طرح آنها را به مرحله اجرا درآورد.
وی ادامه داد:این روند باعث می شود که رقابت بین صنعت بوجود آید که در پژوهش کشور سرمایه گذاری کنند./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، علم ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.