سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيت‌الله اراکي:

كشورهاي اسلامي مراقب جنگ‌هاي فرقه‌اي باشند

دبيرکل مجمع جهاني تقريب مذاهب گفت: امروزه بزرگترين وظيفه ديني و شرعي جوامع اسلامي جلوگيري از تنش، جنگ مذهبي و فرقه‌اي است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله "اراکي" در نشست خبري دبيرکل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي پيرامون تشکيل صلح جهان اسلام اظهار کرد: اميدوارم در اين شرايط حساس که ملت ما با آن روبرو است اصحاب رسانه بتوانند در اين وضعيت به ما کمک کند ما با مسائله بسيار حساسي در منطقه روبرو هستيم مهمترين مسئله‌اي که جهان اسلام با آن روبرو است جنگ مذهبي و خطرات آن است.

وي افزود: دشمن جامعه اسلامي صهيونيست‌ها و استکبار جهاني هستند و امروزه بيشترين تکيه دشمنان اسلامي براي ايجاد اين جنگ مذهبي و برافروختن شعله جنگ اسلامي است.

آيت‌الله اراكي تصريح کرد: ما از تمام دلسوختگان، دانشمندان، فرهيختگان و اصحاب رسانه درخواست مي‌کنيم در برابر اين توطئه دشمن متحد شوند و آن را خنثي کنند امروزه بزرگترين وظيفه ديني و شرعي جوامع اسلامي جلوگيري از تنش، جنگ مذهبي و فرقه‌اي است اتفاقاتي که در جهان اسلامي صورت مي گيرد در مسير اهداف دشمن است.

وي اظهار داشت: انفجار اخيري که در ترکيه رخ داد را محکوم مي‌کنيم دست صهيونيست‌ها پشت پرده اين حادثه مي‌باشد کسي که در خونريزي‌هاي ترکيه، افغانستان، سوريه، عراق نفع مي‌برد تنها صهيونيست‌ها و پشتيبان آنها هستند و از همه رهبران جامعه اسلامي مي‌خواهيم در راستاي ايجاد وحدت در اسلام دست به دست هم بدهند با وحدت مي‌توان امنيت را در کشورهاي اسلامي برپا کرد.

دبيرکل مجمع جهاني تقريب مذاهب گفت: اگر کشورهاي اسلامي با هم متحد شود مي‌توانيم قدرت اول جهان را در اسلام به وجود آوريم چه از نظر اقتصادي چه فرهنگي و چه همه عرصه‌ها از همه رهبران کشورهاي اسلامي و علماي عراق، لبنان، فلسطين و شمال آفريقا درخواست مي‌کنيم تا در رابطه با مسئله ايجاد امت اسلامي بيانديشند ايجاد امت اسلامي به نفع همه کشورهاي اسلامي است.

آيت‌الله اراکي افزود: با توجه به پيشنهادي که در 26 کنفرانس وحدت اسلامي انجام گرفت کميته صلح اسلامي مقدمات اولين جلسه آن را فراهم کرد.

وي ادامه داد: ما حادثه نبش قبر حجر بن عدي را محکوم مي‌کنيم معتقديم اينگونه حوادث به دست مذاهب اسلامي معروف انجام نمي‌گيرد هيچ گونه از مذاهب اسلامي نبش قبر مومن را تجويز نمي‌کنند چه برسد به صحابه پيامبر، و اين افراد عناصري هستند که به وسيله دشمنان جهان اسلام تحريک و پشتيباني مي‌شوند، کساني که دست به انفجار مي‌زنند از پيکره جهان اسلام نيستند اميدواريم با تلاش همه رهبران سياسي و مذهبي اينگونه گروه‌هاي اسلامي را در جامعه منزوي کنيم و وحدت کشورهاي اسلامي را به اوج برسانيم.

آيت الله اراکي در پاسخ به سوالي که علاوه بر اينکه علاوه بر کشورهاي نامبرده که در کميته صلح وجود دارند آيا کشورهاي ديگري هم در آن وجود دارد؟ تصريح كرد: از کشورهاي مصر، الجزاير، تونس، لبنان، سوريه، پاکستان، مالزي، اندونزي، ترکيه، عراق و بسياري از کشورهاي اسلامي در اين کميته حضور دارند و بسياري هم اعلام حضور کردند.

دبيرکل مجمع جهاني تقريب مذاهب در پاسخ به سوالي مبني براينکه کشورهايي که در کميته صلح حضور دارند چقدر در کشور خود نفوذ دارند و اينکه آيا براي اين کميته ساز و کاري انديشيده‌ايد يا خير، افزود: عناصري که در اين کميته شرکت کرده‌اند موثر هستند از جمله مفتي اعظم سودان، سوريه، تونس، رئيس هيئت علماي الجزاير و علماي بزرگي از عراق، پاکستان و شخصيت‌هاي علمي و فرهنگي و دانشگاهي وجود دارند و مي‌توانند از ارتباطاتشان استفاده کنند .

آيت‌الله اراكي تاكيد كرد: اين کميته پنج شنبه اعلام موجوديت خواهد کرد و برنامه آن رسما شروع مي‌شود ارتباط با علما و عناصر اثرگذار از مهمترين سازو کاري است که در اين کميته انجام مي‌شود.

 در پاسخ به سوالي مبني براينکه اين کميته در حال حاضر زير نظر سازماني خواهد بود اين کميته مستقل است و به هيچ جا وابستگي ندارد پشتيباني‌هاي اين کميته به وسيله مجمع تقريب انجام مي‌گيرد.

دبيرکل مجمع جهاني تقريب مذاهب خاطرنشان كرد: اين کميته ارتباط بين همه نهادها را برقرار كرده و از همه ظرفيت‌هايي که در جهان اسلام وجود دارد براي پيشبرد اهداف خود استفاده مي‌کند.

گفتني است؛ قرار است مقر دائم اين دبيرخانه در اجلاسي که شکل خواهد گرفت تعيين شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اراکی ، تنش ، مذهبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.