سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در میزگرد تخصصی ارتباط بین دانشگاه و صنعت مطرح شد:

دانشگاهیان با ادبیات محصول صنعتی آشنایی ندارند

در دانشگاهها تعریف محصول صنعتی و محصول فناوری پرداخته می شود در صورتیکه باید دانشگاهیان با ادبیات محصول صنعتی آشنا شوند و رساله‌ها و پایان‌نامه های کارشناسی ارشد و دکتری با موضوع نیاز صنعت طرح شود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛دکتر امانی، مدیر کل مراکز رشد و کارآفرینی‌ دانشگاه امیرکبیر در میزگرد تخصصی ارتباط دانشگاه و صنعت در دانشگاه امیرکبیر گفت: یکی از وجه های دانشگاه خروجی است که دانشجویان در صنعت مشغول به کار می شوند و تعامل دانشگاه و صنعت باید به گونه ای باشد که خروجی دانشگاه براساس نیازهای صنعت چیده شده باشد.

وی افزود: باید رسانه و پروژه‌های دانشگاه به صورت نیاز صنعت و چالش‌هایی که در صنعت وجود دارند طراحی شود.

امانی با بیان اینکه تعامل مشاور علمی در قالب استاد و یا دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید به عنوان مشاور در صنعت قرار بگیرد عنوان کرد: در دستور کار مراکز رشد و پارک علم و فناوری باید تبدیل محصول تکنولوژی قرار بگیرد.

دکتر امانی در خصوص اشتغال، پروژه رفع اشکال صنعت این‌گونه توضیح داد: دانشگاهها واحدهای درسی خود را ارائه می‌دهند در صورتیکه محصولات دانشگاهها باید روی این سه محور باشند که تاکنون به این صورت نبوده است.

وی گفت: در دانشگاهها کمتر به تعریف محصول صنعتی و محصول فناوری پرداخته می شود و دانشگاهیان آشنایی کمی با محصول صنعتی دارند.

در این میز‌گرد، مهندس کازرون، قائم مقام رئیس سازمان فضایی ایران گفت: بین دانشگاه و صنعت حلقه مفقوده‌ای وجود دارد که جدا از بستر دانشگاه و بستر صنعت تحقیقات پایه ایی و دانشی باید وجود داشته باشد که ارتباط بین صنعت و دانشگاه را به وجود آورد.

وی افزود: براساس علوم و فنون روز دنیا ارائه نمونه مهندسی، ایجاد بستر های مناسب و ایجاد آزمایشگاههای نهایتا ایجاد بهتر تولید باعث تبدیل ایده به محصول می شود.

دکتر شفیعی‌ بنیان‌گذار هیئت موسس جمعیت ایران پیشرو ارتباط صنعت و دانشگاه نیز در این میز گرد تخصصی گفت: اگر از صنعت و دانش یک لایه بالاتر برویم به علم و فناوری می رسیم که در پارکها و مراکز رشد علم و فناوری تبدیل می شود که مراحل مختلفی دارد که باید هر قسمت پس از قسمت دیگر انجام شود.

وی افزود: بسیاری از دانشجویان پس از ورود به انجمن‌‌ها توقع مالی دارد در صورتیکه هدف از ورود به انجمن‌، تولید علم و ابداع و اختراع است و در اصل باید دانشجو برای انجمن سود‌آور باشد.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.